frågor kring Nanochromis transvestitus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kimmy-
    Användare
    • juni 2010
    • 458

    frågor kring Nanochromis transvestitus

    Kom över denna vackra firre, och har fastnat för den riktigt mkt.

    Undrar om det är ngn som har hållit i denna fina firre och kan berätta mer om den och visa lite bilder och lite knep hur man kan hålla den?
    Mvh / Jimmy

    Lokal
  • järnvägar
    Användare
    • mars 2008
    • 87

    #2
    Mmm, försökt i omgångar...-93 tror jag var första gången. Neutralt ph, mycket växter/gömställe, 25-26 grader..Lekte men fick aldrig frisimmande. Lätt för att tyna bort, lägg en extra tanke på foder & sällskap. Sen o andra sidan har jag aldrig lyckats helt hundra

    Peter.

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #3
      Ursprungligen postat av Kimmy-
      Kom över denna vackra firre, och har fastnat för den riktigt mkt.

      Undrar om det är ngn som har hållit i denna fina firre och kan berätta mer om den och visa lite bilder och lite knep hur man kan hålla den?
      levande foder är bra och surt vatten för att få leken att funka, tror att de gå i ph 4 eller nåt sånt i naturen, löv på botten är bra oxå då trivs de
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • Kimmy-
        Användare
        • juni 2010
        • 458

        #4
        Kanon är duktigt sugen på att testa dom en fin firre

        Är det svårt att få tag på dom? Går det bra att köra en grupp med enbart dom eller vad kan passa till sälskap till don?
        Mvh / Jimmy

        Lokal

        Kommentar

        • Carl
          NCS Medlem
          • maj 2002
          • 374

          #5
          Jag har prova den ett par gånger, har aldrig funkat bra i stora kar med många andra firrar. DEn gången det gick bra var när jag hade ett par tillsammans med några killis i et 70-liters, lätt surt vatten, men inte överdrivet, just under 7 tror jag, då funkade det fint, fick två lakar på raken med frisimmande.
          /Carl
          www.stockholmsciklidklubb.com

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            Jag har haft den i kranvatten och fick några yngel. Personen jag fick dem av höll dem i surt vatten och hos honom kryllade det av fisk i alla storlekar. Mina var inte särskilt aggressiva mot varandra men tidiga rapporter säger att den var helt hopplös. Ett akvarium som var 50cm långt funkade dåligt. Ett på 135 funkade utmärkt.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • glasblåsaren
              Användare
              • augusti 2008
              • 81

              #7
              istusar
              Ursprungligen postat av Kimmy-
              Kom över denna vackra firre, och har fastnat för den riktigt mkt.

              Undrar om det är ngn som har hållit i denna fina firre och kan berätta mer om den och visa lite bilder och lite knep hur man kan hålla den?
              Fick du tag i några transvestistusar?Håller med dej en av mina absoluta favoriter ska snart köra igång ett va akvarium och då ska jag skaffa ett gäng

              Kommentar

              • Kimmy-
                Användare
                • juni 2010
                • 458

                #8
                Ursprungligen postat av glasblåsaren
                istusar

                Fick du tag i några transvestistusar?Håller med dej en av mina absoluta favoriter ska snart köra igång ett va akvarium och då ska jag skaffa ett gäng
                Har inte fått upp burkarna riktigt ännu dröjer nog ngn månad innan jag kan införskaffa
                Mvh / Jimmy

                Lokal

                Kommentar

                Arbetssätt...