Tilapiaodling - fiskbullar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nicson
    Användare
    • januari 2010
    • 639

    Tilapiaodling - fiskbullar?

    Ngn som vågar sig på artbestämning? Tycker det liknar kyssgurami, men det vore ju vidrigt att äta, tacka vet jag ciklider!

  • Ove Planstedt
    NCS Medlem
    • maj 2006
    • 1816

    #2
    Ursprungligen postat av nicson
    Ngn som vågar sig på artbestämning? Tycker det liknar kyssgurami, men det vore ju vidrigt att äta, tacka vet jag ciklider!

    http://www.ystadsallehanda.se/sjobo/...kergommar.html
    Omöjligt att avgöra från den bilden, men det står ju att det är Tilapia så det är nog det.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Hehe, där ser man.

      Tilapia ser man ju på var och varannan fisklunch nu för tiden. Jag föredrar den framför pangasius som jag inte alls tycker är god.
      Senast redigerad av DaRe; 01 juli 2011, 20:25.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • maj 2006
        • 1816

        #4
        Ursprungligen postat av DaRe
        Hehe, där ser man.

        Tilapia ser man ju på var och varannan fisklunch nu för tiden. Jag föredrar den framför pangasius som jag inte alls tycker är god.
        Hehehe... som mina firrar då. Blandade Pangasius i räkmixen en gång det gillade dem inte.
        Senast redigerad av DaRe; 01 juli 2011, 20:25.

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Ursprungligen postat av nicson
          Ngn som vågar sig på artbestämning?
          Jag är benägen att hålla med Ove i frågan...

          Ursprungligen postat av nicson
          Tycker det liknar kyssgurami, men det vore ju vidrigt att äta, tacka vet jag ciklider!
          Hur tänker du då?
          Jag inmundigade dessa ormskinnsguramis utan betänkligheter för ett tag sedan då jag dels blev bjuden i all välmening och dels tycker att det är fisk som fisk...

          Mvh/Andreas.

          Kommentar

          • nicson
            Användare
            • januari 2010
            • 639

            #6
            Ber artbestämmarna om ursäkt, det var en mkt bättre bild i papperstidningen. Uaru skall vara sedd som en delikatess bland indianerna och den skulle väl kanske se ut som ormskinnsguramin i stekt tillstånd. Tror jag passar, känns tillräckligt skumt att äta kaninsallad o kaninlever som jag tuggat i mig i veckan.

            Kommentar

            Arbetssätt...