Besök på African sea import

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pontus
    Användare
    • oktober 2003
    • 514

    Musanga

    Musanga , jag beskådar otroliga exemplar av en av mina favorit troffar.....
    Passenger on Planet Earth:
    Pet.macro nsumbu
    Pet.moshi ikola
    Pet.Trewavasae
    Pet.Bulu-Point "Red"
    Pet.orthognathus tricolor mvuna
    Pet.Longola
    Tr.Ilangi
    Tr.Muzi
    Tr.Katonga
    Neo.Leleupi

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      Ursprungligen postat av pontus
      Musanga , jag beskådar otroliga exemplar av en av mina favorit troffar.....
      Ruggigt fina troffar...

      Har aldrig haft arten men ju mer man ser desto mer sugen blir man...och jag som tagit paus...

      Kommentar

      • doohan
        NCS Medlem
        • augusti 2004
        • 1607

        Det

        var riktigt fina bilder på ett gäng snygga o köttiga troffar du taget Pontus! Ja dubbarna var grymma och Musangan var riktigt kanon. Gillar när dom har breda band och är köttiga

        Kommentar

        • Eskilstuna Malawi Hobby
          Användare
          • september 2011
          • 3

          Hej David Här På Eskilstuna Malawi Hobby. . . jag vart nere hos kenneth och Rassmus på Lustgårdenszoo i Eskilstuna och de hadde tydligen fått in nya malawi ciklider från någon ny leverantör och det vissade sig vara från (ASI) African sea Import. . . Måste verkligen säga det Vilken Kvalite det vart på malawi cikliderna från (ASI), helt otroligt grymt fin kvalite faktiskt. . . Har inte sett någon sådan Kvalite förut på Malawi Ciklider Wow vad fina de vart i form och färg, helt otroligt. . . Måste säga att fotona här på tanganyika ciklider från ASI, får en till att vilja börja med Tanganyika ciklider med. . . Är super sugen på Golden Kiriza och på kasakalawe ( Mpulungu ). . . Är det någon som vet vart man får tag på dem??? Tack på förhand David på Eskilstuna Malawi Hobby

          Kommentar

          • ciklidus
            Användare
            • januari 2010
            • 176

            Snälla pontus kan du inte fota dom vf Tropheus kipili som finns inne?

            Ursprungligen postat av pontus
            Musanga , jag beskådar otroliga exemplar av en av mina favorit troffar.....
            Tropheus VF kasakalawe

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • augusti 2004
              • 1607

              Det

              Finns en bild på en av dem i tidigare i denna tråd. Dock ingen bra bild då dom hade kommit till Sverige 2 dagar innan, och var medtagna. Men den lilla gruppen med vf kipili är rejäl och typ 1 hanne o ca 10 honor o leker konstant. Gruppe går i ett mindre akvarium på kanske 100-130L o fungerar kanon enligt Niklas.

              Den mindre bra bilden!
              Hallå entusiaster, Nu i måndags va jag ledig och bestämde mig för en bilfärd till mina vänner Nicklas och Johanna i Ludvika. Ett par som jag känt i några år nu, och som jag är dom intresserade av Tanganyika ciklider, då med petrochromis och tropheus i första rummet. Nicklas och Johanna har just startat ett företag (African Sea



              Ursprungligen postat av ciklidus
              Snälla pontus kan du inte fota dom vf Tropheus kipili som finns inne?
              Senast redigerad av doohan; 25 januari 2012, 21:52.

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                Riktigt kul med all denna VF fisk
                som ser så välmående
                det blir tummen upp
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • doohan
                  NCS Medlem
                  • augusti 2004
                  • 1607

                  Jo

                  ASI har en del yngel på just golden kiriza. Bärnstenar vet jag inte om dom har just nu, men dom kommer säkert att ta hem dem fler gånger med tanke på den kvalitet dom har hållit.Dom har dock F1or av Bärnsten





                  Ursprungligen postat av Eskilstuna Malawi Hobby
                  Hej David Här På Eskilstuna Malawi Hobby. . . jag vart nere hos kenneth och Rassmus på Lustgårdenszoo i Eskilstuna och de hadde tydligen fått in nya malawi ciklider från någon ny leverantör och det vissade sig vara från (ASI) African sea Import. . . Måste verkligen säga det Vilken Kvalite det vart på malawi cikliderna från (ASI), helt otroligt grymt fin kvalite faktiskt. . . Har inte sett någon sådan Kvalite förut på Malawi Ciklider Wow vad fina de vart i form och färg, helt otroligt. . . Måste säga att fotona här på tanganyika ciklider från ASI, får en till att vilja börja med Tanganyika ciklider med. . . Är super sugen på Golden Kiriza och på kasakalawe ( Mpulungu ). . . Är det någon som vet vart man får tag på dem??? Tack på förhand David på Eskilstuna Malawi Hobby
                  Senast redigerad av doohan; 27 januari 2012, 01:54.

                  Kommentar

                  • Johan F
                    Användare
                    • mars 2006
                    • 2439

                    Ursprungligen postat av pontus
                    20 minuter efter ikoppning otroligt bra grupp , den bästa jag sett.
                    Det håller jag med om, vilka fina Maswa
                    3000 liter med Tropheus
                    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                    Tropheus sp. black Ikola
                    Tropheus sp. black Caramba
                    Tropheus red bishop Caramba
                    Tropheus Moorii Kambwimba
                    Tropheus Moorii Kapampa
                    Tropheus Duboisi Maswa

                    Kommentar

                    • Gäst

                      Ursprungligen postat av doohan
                      Otopharynx lithobates , Zimbawe Rock är odlad men riktigt snygg så den fick vara med på bild åxå. Var lat med redigering som vanligt...
                      Var grymt snygg

                      Kommentar

                      • doohan
                        NCS Medlem
                        • augusti 2004
                        • 1607

                        Petrochromis SP red

                        Ca 25cm riktigt grym red bulu hanne,. Den var inte längre boss i karet då en Kitumbi point hanne som var något längre hade taget befälet. Så den blir rödare när den är bossen. Säger bara wow! vilken snygg redz hanne.

                        Kommentar

                        • doohan
                          NCS Medlem
                          • augusti 2004
                          • 1607

                          Calvus white

                          Gillade denna skarpt. Snygg som 17 är denna vita calvus. Ingen bra bild men nir ser vilken snygging det är.

                          Kommentar

                          • doohan
                            NCS Medlem
                            • augusti 2004
                            • 1607

                            Moba

                            Denna troffe är ju så läckert snygg. Svårt att inte tycka om denna moba2(murago green?)

                            Jag fick starka vill ha känslor när jag fotade dom. En favorit!

                            Kommentar

                            • doohan
                              NCS Medlem
                              • augusti 2004
                              • 1607

                              Dubbar

                              Dessa var med vid förra besöket, men är en troffe så här snygg får dom vara med fler gånger!

                              Kommentar

                              • doohan
                                NCS Medlem
                                • augusti 2004
                                • 1607

                                Kasakalawe

                                Dessa F1or småttingar är avkommor efter min vf grupp. Så dom har grym potential.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...