Malawi och eldstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _ozon_

    Malawi och eldstjärt?

    Hej!

    Var idag på akvarieaffärn i jakt på någon bra algätare till mitt malawi kar.
    Efter att jag tvekat lite på diverse malar han visat mej så föreslog han en ELDSTJÄRT.

    Kan man verkligen ha en eldstjärt som "algätare" i ett malawi kar?

    Akvariet är på 150L och där i går nu 6 st hongi-yngel och 3 st små rödsebror (ca 4-5 cm)

    Mvh
    Kim
    120 L Sällskap/Växt
    150 L Hörn/Malawi
  • Melina
    Användare
    • juni 2002
    • 55

    #2
    Hej!
    Ja, visst kan du ha eldstjärt. Jag har en rätt stor i mitt 600 liters malawi så det bör ju gå bra för dig med. Jag har dessutom en i mitt 250 liters sällskap. Så länge du bara har EN ensam eldstjärt så är dem jättesnälla.

    Hälsningar Melina
    Mvh Melina

    Kommentar

    • _ozon_

      #3
      TACK!
      Precis vad jag ville höra eftersom vanliga malar osv inte kan jämnföras i utseende mot eldstjärtarna! Dom är ju för läckra alltså!

      Mvh
      Kim
      120 L Sällskap/Växt
      150 L Hörn/Malawi

      Kommentar

      • Björn
        Användare
        • april 2002
        • 787

        #4
        Hej!
        jag tvivlar inte på att det kan gå bra att ha en Eldstjärt tillsammans med malawiciklider. Men att ha den som algätare är nog ingen idé. Enligt Zoopet är denna fisk en allätare och köttätare som i akvarium äter allt standardfoder. Ingen utpräglad algätare alltså. Tyvärr.

        mvh
        Björn

        fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

        Kommentar

        • _ozon_

          #5
          Okej, men malawin äter väl lite alger och om eldstjärten sen också tar en liten del så kanske det räcker eftersom jag byter vatten rätt ofta..
          Annars får den väl bli ett fint inslag bara..

          Nån som vet hur de funkar med black molly föresten?

          Mvh
          Kim
          120 L Sällskap/Växt
          150 L Hörn/Malawi

          Kommentar

          Arbetssätt...