Malawi ute?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • black_parkas

    Malawi ute?

    Hej...

    Tänkte bara slänga ut en liten fråga...


    Är det någon fler som anser att intresset för Malawi börjar minska i Sverige?

    Det är inte ofta man ser något intressanta yngel till salu i de olika köp och sälj som finns.

    Och de som säljer verkar heller inte ha någon enorm snurr på fisken.

    Någon mer som märkt av detta?

    Diskus däremot, det verkar gå hur bra som helst att sälja...
    Vet inte hur snabbt det gick för mig men... snabbt var det.


    Är det så att diskusarna tar mer och mer folk från andra delar av hobbyn?

    Själv så tycker jag fortfarande att Malawi är bra, mycket med tanke på att de är lätta att hålla naturligtvis, med tanke på att tid inte alltid finns så är ju Malawisarna ganska lämpliga om man jämför med just Diskus t.ex.

    Nåja...

    Vad tror ni?

    Johan B

  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    #2
    Hej!
    Jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det du skriver. Om man ska tolka artikelutbudet i CB så verkar det som att Malawi fortfarande är "inne". Enligt vår käre ordförande finns det hur många malawiartiklar som hellst i lager, övriga kategorier är det sämre med. Eller det kanske bara är så att vi malawi-idioter fattar papper och penna (tangentbord) i större utsträckning än övriga? =)

    Mvh
    Björn

    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #3
      Om man tittar på antalet inlägg här i forumet så är det en tydlig övervikt på Afrikanska ciklider.
      Intresset för de olika ciklidgrupperna går upp och ner. Intresset för Malawi hade säkert sin höjpunkt under 90-talet när det importerades nya arter och varianter var och varannan vecka. Jag tror att det också går lite trend i det här med vilka ciklider man ska ha.

      Mvh Michael Persson



      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Therese
        Användare
        • april 2002
        • 196

        #4
        ALla kanske har en dålig malawi period just nu? Jag känn känn att när de går dåligt och är en massa bråk och mobbing mitt malawi kar att jag önskar att jag bara hade discus=) DOm är faktist väldigt trevliga djur även om ett väl fungerande malawi kar är väldigt vackert så kan jag i alla fall tycka att de bblir svårt när det blir bråk.
        mvh Therese

        Kommentar

        • Daniel
          Användare
          • april 2002
          • 156

          #5
          citat:
          Hej...

          Tänkte bara slänga ut en liten fråga...


          Är det någon fler som anser att intresset för Malawi börjar minska i Sverige?

          Det är inte ofta man ser något intressanta yngel till salu i de olika köp och sälj som finns.

          Och de som säljer verkar heller inte ha någon enorm snurr på fisken.

          Någon mer som märkt av detta?

          Diskus däremot, det verkar gå hur bra som helst att sälja...
          Vet inte hur snabbt det gick för mig men... snabbt var det.


          Är det så att diskusarna tar mer och mer folk från andra delar av hobbyn?

          Själv så tycker jag fortfarande att Malawi är bra, mycket med tanke på att de är lätta att hålla naturligtvis, med tanke på att tid inte alltid finns så är ju Malawisarna ganska lämpliga om man jämför med just Diskus t.ex.

          Nåja...

          Vad tror ni?

          Johan B


          Ja det är väl till och från som allt annat !? Men den bästa tiden verkar vara i slutet av hösten och sommaren, men jag skall inte sia om det. Ville bara tala om att jag har konstant yngel i mina akvarier, det är bara det att jag inte säljer så hemskt mycket genom nätet utan jag hör mig för hos vänner o bekant först.

          Just nu har jag omkring 40 yngel, och en spännande tid framför mig !
          Det är 20st yngel av en VF OB-hona ohc en hemmaodlad blåhane
          10 C afra, dessa har jag haft ett tag (de är omkring 3-4cm)
          samt 10st nyspottade Reedcheeck yngel.

          De är som kaniner, det kommer alltid nya elleralltid någon hona som tuggar. Jag börjar nästan oroa mig för honorna.

          MVH
          Daniel

          Kommentar

          Arbetssätt...