Belysning??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • VisualDarkness
    svarade
    Här finns min gamla zoopet-tråd om ämnet:
    Det börjar bli dax för nya lysrör, dock så är det inte så lätt att hitta T5-rör med måtten 895mm om man bortser från Juwels egna. Jag har i alla fall hittat två alternativ på märken: Dennerle: http://www.aquaristic.net/dennerle-t5-special-plant-35-w-742-mm.html?lang=1 Sera: http://www.pwss.nu/home.php?cat=1085 Tror

    Lämna en kommentar:


  • doohan
    svarade
    Det

    Ursprungligen postat av auratusen
    Lite svårt att förklara. Men det är endast deras rör som passar för rörens storlek och längd är specialanpassad för Juwels ramper.
    Finns fler rör tillverkare som håller en del av Juwels udda längder på rören. Men det dräller inte av alternativ till dessa.

    Lämna en kommentar:


  • auratusen
    svarade
    Ursprungligen postat av räven
    Varför funkar det bara med juwels rör?
    Lite svårt att förklara. Men det är endast deras rör som passar för rörens storlek och längd är specialanpassad för Juwels ramper.

    Lämna en kommentar:


  • Tulle89
    svarade
    Grolux och aquastar kör jag med

    Lämna en kommentar:


  • Pelle Linerzén
    svarade
    Ursprungligen postat av auratusen
    Jag har juwels akvarium och använder då deras lysrör (funkar bara med deras). Då använder jag Day (lite mer blåare) och sen nature (lite gulaktig)
    Varför funkar det bara med juwels rör?

    Lämna en kommentar:


  • auratusen
    svarade
    Jag har juwels akvarium och använder då deras lysrör (funkar bara med deras). Då använder jag Day (lite mer blåare) och sen nature (lite gulaktig)

    Lämna en kommentar:


  • Tony Tiger
    svarade
    Ursprungligen postat av Ducce
    LED
    Har jag satsat på, men det blir iof. en lite dyrare investering, men ljuset är kalas.

    /R
    Ja de är klart, Led är ju inte fel! Problemet är att de här är något av ett sidoprojekt, är insnöad på CA annars, så hade inte tänkt att lägga några större pengar på de.
    Tror de blir ett Aquarelle trots allt samt 2 spottar med blått ljus

    Lämna en kommentar:


  • Ducce
    svarade
    LED
    Har jag satsat på, men det blir iof. en lite dyrare investering, men ljuset är kalas.

    /R

    Lämna en kommentar:


  • Tony Tiger
    startade ett ämne Belysning??

    Belysning??

    Hej hej.
    Jag har tänkt o starta upp ett Malawi kar & undrar då vad ni tycker är bra lysrör för dessa?? Kommer ha vit ciklidsand i & fiskarna kommer vara i flera färger.
    Är de Aquarelle som gäller lr?? Kanske rör med blåare sken eller blir de bara fint till blåa fiskar?

    Tack på förhand/T
Arbetssätt...