Red Sea Wavemaster Pro

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Norrland
    Användare
    • december 2009
    • 557

    Red Sea Wavemaster Pro

    Nu har jag instalerat Red Sea Wavemaster Pro i min Ikola burk. Troffarna älskar att simma runt in denna miljö. Kanon!

    Jag har instalerat 3 Hydor Koralia Evolution 1050 (går att instalera en pump till om det behövs).

    Jag kan välja mellan dessa program.
    • Gentle—Slow random waves
    • Rolling—Short periodic waves
    • Turbulent—Fast random waves
    • Alternating—Sequential 4 hour periods of Gentle, Rolling and Turbulent wave programs

    Just nu kör jag Rolling-Short periodic waves (video clip).
    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Sedan ställer man in 8 timmars natt mode som kör pumparna väldigt lugnt för att efterlikna kvälls/natt förhållanden.

    Jag reckomenderar detta varmt till alla Troffe ägare.
    Senast redigerad av Norrland; 23 november 2010, 11:33.
    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    De verkade färga bättre innan..
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #3
      snyggt ja har samma sak men med vortech och tunze å fiskarna gillar verkligen de olika programmen sen blir det roligare att se på också
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • augusti 2002
        • 3743

        #4
        Ooo det där var riktigt nice. Väldigt väldigt intressant. Hur funkar det? Den styr pumparna, on/off enligt programintervallets temo, eller?
        Vad blir totalkostnaden för en sån där anordning?
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • Norrland
          Användare
          • december 2009
          • 557

          #5
          Ursprungligen postat av ozric
          De verkade färga bättre innan..
          Dom varierar lite. Men jag sag det efter jag filmat. Det är nog min kamera som spökar lite här.
          Senast redigerad av Norrland; 23 november 2010, 19:56.
          Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

          Kommentar

          • Norrland
            Användare
            • december 2009
            • 557

            #6
            Ursprungligen postat av FI
            Ooo det där var riktigt nice. Väldigt väldigt intressant. Hur funkar det? Den styr pumparna, on/off enligt programintervallets temo, eller?
            Vad blir totalkostnaden för en sån där anordning?
            Den går att programera efter dom forhållanden du söker. Jag betalade ca $250. Nya pumpar/begagnad Red Sea. Mycket billig och ekonomisk variant. Fungerar utmarkt.
            Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

            Kommentar

            • FI
              Användare
              • augusti 2002
              • 3743

              #7
              Ursprungligen postat av Norrland
              Den går att programera efter dom forhållanden du söker. Jag betalade ca $250. Nya pumpar/begagnad Red Sea. Mycket billig och ekonomisk variant. Fungerar utmarkt.
              Ok, ganska dyrt för mig, men inte överdrivet blodigt iofs. Jag måste googla lite på den där.
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

              Kommentar

              • Norrland
                Användare
                • december 2009
                • 557

                #8
                Ursprungligen postat av FI
                Ok, ganska dyrt för mig, men inte överdrivet blodigt iofs. Jag måste googla lite på den där.
                Sorry, $230 blev det totalt.
                Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                Kommentar

                • Norrland
                  Användare
                  • december 2009
                  • 557

                  #9
                  Ursprungligen postat av specmats
                  snyggt ja har samma sak men med vortech och tunze å fiskarna gillar verkligen de olika programmen sen blir det roligare att se på också
                  Du kor dessa med salt eller troffar?
                  Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                  Kommentar

                  • specmats
                    Användare
                    • december 2004
                    • 3060

                    #10
                    nu kör jag dessa i salt men ett troffekar med tunze/vortech med externt ytterfilter eller din intressanta lösning är aktuell Det kommer bli ett lågt akvarium med stor bottenyta, typ, längd 150, bredd 100 och höjd 40, ett "labb" kar men snyggt ändå
                    Tropheus Duboisi halembe, so
                    Melanochromis Auratus, vf
                    Synodontis Petricola, odlade

                    Akvarie-setup (Salt)

                    Kommentar

                    • Norrland
                      Användare
                      • december 2009
                      • 557

                      #11
                      Ursprungligen postat av specmats
                      nu kör jag dessa i salt men ett troffekar med tunze/vortech med externt ytterfilter eller din intressanta lösning är aktuell Det kommer bli ett lågt akvarium med stor bottenyta, typ, längd 150, bredd 100 och höjd 40, ett "labb" kar men snyggt ändå
                      Fan va nice. Jag har funderat pa detta jag med. Fast mycket langre minst tva meter. Fyll botten med sten o sand. Vag effect med Hamilton 150 Watt DE HQI Cayman Suns. Wet/Dry filter o I med troffar/hast nosar och avnjut he! he!
                      Jag ska onska allt detta av min hustru nu i Jul
                      Senast redigerad av Norrland; 24 november 2010, 08:47.
                      Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                      Kommentar

                      • Norrland
                        Användare
                        • december 2009
                        • 557

                        #12
                        Ny snutt efter tva dagar. Detta ar med fyra Koralia Evolutions. Min burk ser ut som ett hav. Helt enormt nöjd.

                        Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                        Senast redigerad av Norrland; 24 november 2010, 10:46.
                        Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                        Kommentar

                        • jemtlänningen
                          Användare
                          • maj 2009
                          • 113

                          #13
                          Ursprungligen postat av specmats
                          nu kör jag dessa i salt men ett troffekar med tunze/vortech med externt ytterfilter eller din intressanta lösning är aktuell Det kommer bli ett lågt akvarium med stor bottenyta, typ, längd 150, bredd 100 och höjd 40, ett "labb" kar men snyggt ändå
                          Varför inte ett tvåmeters i stället för 1.5meter.

                          Kommentar

                          • specmats
                            Användare
                            • december 2004
                            • 3060

                            #14
                            ja varför inte tre-meter hehe nånstans måste ja (tyvärr) dra gränsen för hälsofridens skull, Härlig troffefilm Norrland och man ser tydligt att troffarna gillar det
                            Tropheus Duboisi halembe, so
                            Melanochromis Auratus, vf
                            Synodontis Petricola, odlade

                            Akvarie-setup (Salt)

                            Kommentar

                            Arbetssätt...