180 liter tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sebastian
    Användare
    • januari 2009
    • 204

    #16
    vet ni om nol har chalinochromis brichardi o lamprologus callipterus och hur mycket kostar dom i sånna fall??

    Kommentar

    • Sebastian
      Användare
      • januari 2009
      • 204

      #17
      kan jag ha nån sandciklid art + nigripinnis + några hästnosar, jag har läst i några böcker här hemma där det står att det ska funka!

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • februari 2006
        • 3479

        #18
        Ursprungligen postat av Sebastian
        vet ni om nol har chalinochromis brichardi o lamprologus callipterus och hur mycket kostar dom i sånna fall??
        Callipterus brukar vara ganska svår att få tag på här i landet, men Kent i Nol kanske kan fixa fram den. Men särskilt billig lär den nog inte vara. En drömciklid för många här på forumet skulle jag tro. Där emot är det kar för litet enligt min mening (har dock inte haft den själv).

        Finns kanske någon liten sandciklidart som skulle kunna fungera. Den enda jag har personlig erfarenhet av är Callochromis pleurospilus (säkert felstavat, men ungefär rätt). Med tanke på hur de hannarna behandlar varandra och sina honor bör de absolut större utrymme (jag fick i alla fall en ensam hanne kvar av en grupp med runt 6-7 individer i ett 375-liters kar). Det är möjligt att de fungerar i rejält stor grupp (lite som man håller troffar), men det kanske inte är så kul i ett sällskapstanganyika. Jag tror personligen att du skulle få ett jätteintressant kar med hästnosar och nigripinnis! Kanske någon liten haremsnäcklekare skulle fungera i ett hörn med (typ multisar eller similis)? Brevis tar inte så mycket plats heller med tanke på att honan och hannen håller till i samma snäckskal.

        /Jocke

        Kommentar

        • Sebastian
          Användare
          • januari 2009
          • 204

          #19
          jag skulle vilja ha hästnosar men jag vet inte om dom är svåra o ha??

          Kommentar

          • nicson
            Användare
            • januari 2010
            • 639

            #20
            Det som väl försvårar lite är att nästan alla (utom i Nol!) är vildfångade. Det ger dem högre krav på vatten inte minst men de är också oftare bärare av aggressivare bakterieflora.

            Kommentar

            • Sebastian
              Användare
              • januari 2009
              • 204

              #21
              vet ni om nol har cauopunctatus inne någorlunda regelbundet?

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                #22
                Ursprungligen postat av Sebastian
                vet ni om nol har cauopunctatus inne någorlunda regelbundet?
                Det hade de förra gången jag var där. Men jag bor 36-37 mil därifrån, så jag är inte där varje dag direkt..

                /Jocke

                Kommentar

                • Sebastian
                  Användare
                  • januari 2009
                  • 204

                  #23
                  Är Xenotilapia känsliga??

                  Kommentar

                  Arbetssätt...