Snäcklekare i ett 540 liters sällskapsakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • edis
    Användare
    • augusti 2004
    • 57

    Snäcklekare i ett 540 liters sällskapsakvarium

    Hej!
    Jag har idag ett 540 liters akvarium med 6 frontosa, 4 Prinsessor, och 4 apelsinciklider. Jag tänkte komplettera det med ett 10-tal snäcklekare. Min förhoppning är att de inte ska bli uppätna av frontororna, men det återstår att se, erfarenheterna där verkar vara olika.

    Hur som helst, jag har en kortsida av akvariet med fin sand och resten är lite grövre. Det jag funderar över är om multisarna vill ha alla snäckor på samma ställe eller om jag ska sprida ut dom över akvariet, och i så fall sprida den fina sanden mer. Jag får för mig att jag hellre ska köra alla snäckor på ett ställe?
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=211153
  • Anders i Askim
    NCS Medlem
    • februari 2008
    • 1032

    #2
    Ursprungligen postat av edis
    Hej!
    Jag har idag ett 540 liters akvarium med 6 frontosa, 4 Prinsessor, och 4 apelsinciklider. Jag tänkte komplettera det med ett 10-tal snäcklekare. Min förhoppning är att de inte ska bli uppätna av frontororna, men det återstår att se, erfarenheterna där verkar vara olika.

    Hur som helst, jag har en kortsida av akvariet med fin sand och resten är lite grövre. Det jag funderar över är om multisarna vill ha alla snäckor på samma ställe eller om jag ska sprida ut dom över akvariet, och i så fall sprida den fina sanden mer. Jag får för mig att jag hellre ska köra alla snäckor på ett ställe?
    Hej!
    Skall du få detta att funka är det bra om du har en grupp med snäckor i en del av baljan.
    En grupp fiskar försvarar sig bättre än en individ men oxå för att ge möjlighet till ett intressant skådespel med ledardjur och yngel.
    Mvh Anders
    Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

    Kommentar

    Arbetssätt...