Fulaste cikliden.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #16
    Ursprungligen postat av fs7210
    den fulaste cikliden hittar du i blandkaret hos akvariehandlaren. fem malawi utan namn för 100 kr. där hittar man aldrig några fynd.
    Jepp där har du det
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      #17
      Ursprungligen postat av tricoti
      Hallå! Den ultimatfulaste cikliden måste ju vara den där framodlade anskrämliga framtagna korsningen parrot cichlid.Papegojcikliden.Brrr..stackars fisk.varför? Hade jag varit handlare så hade jag vägrat hålla den.
      Håller med dig!
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        #18
        Ursprungligen postat av Rooster
        Ja å även om det skulle va en hybrid (FH) så känns den sjukt stor. Finns det ens ciklider som blir så här stora?! Abborrciklider/peacockbass blir ju väldigt stora men jag har aldrig sett nån riktigt såhär maffig ciklid iaf.
        Det är ingen ciklid..... det är en saltvatten fisk som lever vid rev utanför kusten i japan.. kommer inte ihåg namnet på dom
        CA

        Kommentar

        • RobinH
          Användare
          • augusti 2008
          • 2150

          #19
          Ja papegojciklid hybriden måste nog få min röst på fulaste fisk..
          CA

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #20
            Finns några riktigt fula papegojhybrider på bromma zoo som dessutom verkar injiserade med ljusblått och rosa. Sjukt fula, men tydligen säljer de bra?!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • HåE
              Användare
              • september 2007
              • 1525

              #21
              Ursprungligen postat av tricoti
              Hallå! Den ultimatfulaste cikliden måste ju vara den där framodlade anskrämliga framtagna korsningen parrot cichlid.Papegojcikliden.Brrr..stackars fisk.varför? Hade jag varit handlare så hade jag vägrat hålla den.
              Kan inte annat än att hålla med. Den här är inte så vacker heller.

              När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • maj 2005
                • 4642

                #22
                Fullvuxna Oscar - i albino slöjvariant. De blir så grymt mycket fulare av att de normala varianterna har ett sådant majestät över sig som stora.
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                • auratusen
                  Användare
                  • oktober 2010
                  • 61

                  #23
                  Ursprungligen postat av RobinH
                  Det är ingen ciklid..... det är en saltvatten fisk som lever vid rev utanför kusten i japan.. kommer inte ihåg namnet på dom
                  va? menar du peacock bass? det är en ciklid och lever i amazonas
                  The rift lakes is the shit

                  Kommentar

                  • RobinH
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 2150

                    #24
                    Ursprungligen postat av auratusen
                    va? menar du peacock bass? det är en ciklid och lever i amazonas
                    hehe nä det ser jag att det inte är en cichla(peacock bas)!!
                    Jag menade vad jag skrev, en saltvatten fisk som lever vid rev utanför kusten i japan.. var fick du peacock bas ifrån??
                    CA

                    Kommentar

                    Arbetssätt...