Fulaste cikliden.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tricoti
    Användare
    • juni 2009
    • 249

    Fulaste cikliden.

    Jag såg nyss när jag loggade in på forumet en bild på en östafrikansk guldciklid. astataoreo...nånting..Det var den fulaste cilkiden jag sett..Vilken tycker du är den fulaste cikliden?
  • 56ovwal
    Användare
    • mars 2004
    • 664

    #2
    Neolamprologus furcifer stod inte först i kön när Gud delade ut "good looks". Stort huvud till en tanig kropp, färgprakt som bara en Tanganyika-fantast kan uppskatta och till på köpet kan den inte simma normalt. Ful som stryk helt enkelt. Och väldigt högt upp på min "Most Wanted"-lista
    Pigge
    Bygger ny akvarielokal:
    http://ovwali.blogg.se/
    Uppdaterad:2011-12-23

    Kommentar

    • Rooster
      NCS Medlem
      • november 2009
      • 473

      #3
      Ursprungligen postat av 56ovwal
      Neolamprologus furcifer stod inte först i kön när Gud delade ut "good looks". Stort huvud till en tanig kropp, färgprakt som bara en Tanganyika-fantast kan uppskatta och till på köpet kan den inte simma normalt. Ful som stryk helt enkelt. Och väldigt högt upp på min "Most Wanted"-lista
      Oj fy det var verkligen ingen gullig firre det där!

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Ursprungligen postat av tricoti
        Jag såg nyss när jag loggade in på forumet en bild på en östafrikansk guldciklid. astataoreo...nånting..Det var den fulaste cilkiden jag sett..Vilken tycker du är den fulaste cikliden?
        Fisken på kortet är inte representativ för arten. Skrolla ner till Albins bild. Vi borde kanske ha den som huvudbild http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=297

        Om ful inte är samma sak som grå och intetsägande utan ball som en simpa så lägger jag min röst på den urballa Katria katria http://www.ciklid.org/artregister/ar...rt.php?ID=1979
        Senast redigerad av Ola Svensson; 18 oktober 2010, 11:50.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Norrland
          Användare
          • december 2009
          • 557

          #5
          Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

          Kommentar

          • Rooster
            NCS Medlem
            • november 2009
            • 473

            #6
            Shit denna bild kan väl inte vara äkta!?

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #7
              Ursprungligen postat av Rooster
              Shit denna bild kan väl inte vara äkta!?
              Jag tycker att det ser ut som någon slags havskatt och inte en ciklid.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • april 2002
                • 14633

                #8
                Ursprungligen postat av Ola Svensson
                Jag tycker att det ser ut som någon slags havskatt och inte en ciklid.
                Fel av mig. Det är ingen i havskattfamiljen. Men jag tror inte att det är en ciklid och framtänderna liknar tänderna hos en havskatt.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • nicson
                  Användare
                  • januari 2010
                  • 639

                  #9
                  Ursprungligen postat av tricoti
                  Jag såg nyss när jag loggade in på forumet en bild på en östafrikansk guldciklid. astataoreo...nånting..Det var den fulaste cilkiden jag sett..Vilken tycker du är den fulaste cikliden?
                  Astatoreochromis allaudi har nu fått en mkt vackrare bild i artregistret. Kan matcha många andra ciklider i färgprakt o teckning!

                  Fulast då? Lamprologus brevis där hannen ser ut som en bulldog - den har säkert sin charm dock och jag hoppas prova den en dag!

                  Kommentar

                  • Rooster
                    NCS Medlem
                    • november 2009
                    • 473

                    #10
                    Ursprungligen postat av Ola Svensson
                    Fel av mig. Det är ingen i havskattfamiljen. Men jag tror inte att det är en ciklid och framtänderna liknar tänderna hos en havskatt.
                    Ja å även om det skulle va en hybrid (FH) så känns den sjukt stor. Finns det ens ciklider som blir så här stora?! Abborrciklider/peacockbass blir ju väldigt stora men jag har aldrig sett nån riktigt såhär maffig ciklid iaf.

                    Kommentar

                    • auratusen
                      Användare
                      • oktober 2010
                      • 61

                      #11
                      lejonhuvud ciklid. inte den finaste iaf
                      The rift lakes is the shit

                      Kommentar

                      • fs7210
                        Användare
                        • juni 2004
                        • 183

                        #12
                        Ursprungligen postat av tricoti
                        Jag såg nyss när jag loggade in på forumet en bild på en östafrikansk guldciklid. astataoreo...nånting..Det var den fulaste cilkiden jag sett..Vilken tycker du är den fulaste cikliden?
                        den fulaste cikliden hittar du i blandkaret hos akvariehandlaren. fem malawi utan namn för 100 kr. där hittar man aldrig några fynd.
                        Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.

                        Kommentar

                        • knockout
                          Användare
                          • juli 2008
                          • 82

                          #13
                          Gamla exemplar av Nyckelhål verkar ganska anskrämliga. Medan de små är som mandlar eller gräddkola.



                          Sen kan man tala om fulsnygg när det gäller Spetsnosskalaren.

                          Kommentar

                          • tricoti
                            Användare
                            • juni 2009
                            • 249

                            #14
                            Hallå! Den ultimatfulaste cikliden måste ju vara den där framodlade anskrämliga framtagna korsningen parrot cichlid.Papegojcikliden.Brrr..stackars fisk.varför? Hade jag varit handlare så hade jag vägrat hålla den.

                            Kommentar

                            • Norrland
                              Användare
                              • december 2009
                              • 557

                              #15
                              Ursprungligen postat av Ola Svensson
                              Fel av mig. Det är ingen i havskattfamiljen. Men jag tror inte att det är en ciklid och framtänderna liknar tänderna hos en havskatt.
                              En mix mellan labiatum och...


                              Vet ej. Men i Asien pysslar man med mycket kufiskt.
                              Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...