Malawicikliders cirkulationsbehov?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #16
    Det ser ju inte så läckert och naturligt ut om alla fiskar står åt samma håll och simmar mot strömmen. Håller med tidigare inlägg, bra ytcirkulation är det som gäller.

    Kommentar

    • Decimus
      Användare
      • juni 2006
      • 961

      #17
      Mina fiskar står på intet sätt åt samma håll om nu det skulle vara till oro. ;-)

      Dom har högst normala beteenden som man nu kan begära på den ytterst begränsade bo ytan av 151 x 61 x 64 cm.

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #18
        Ursprungligen postat av Decimus
        Mina fiskar står på intet sätt åt samma håll om nu det skulle vara till oro. ;-)

        Dom har högst normala beteenden som man nu kan begära på den ytterst begränsade bo ytan av 151 x 61 x 64 cm.
        Det skrev jag aldrig heller men har själv haft det så när jag hade lite väl kraftig cirkulation i en burk. Det är ju fler än du som läser tråden så mitt inlägg var inte riktat till dig utan mer att jag delade med mig av egna erfarenheter...

        Kommentar

        • Decimus
          Användare
          • juni 2006
          • 961

          #19
          Delande av erfarenheter uppskattas alltid.

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #20
            Som andra skrivit också. Du är inte alls ute och cyklar, men tumregler ska alltid tas med en nypa salt och det går resonera vad som ligger bakom. 3-10 ggr vattnets volym för malawi beroende på ett gäng grejer låter vettigt. det går även gå låångt utanför detta.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • tege
              Användare
              • februari 2005
              • 2753

              #21
              Som sagt regler är till för att brytas
              https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

              Kommentar

              Arbetssätt...