VF/odlat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nicson
    Användare
    • januari 2010
    • 639

    VF/odlat

    Är det att rekommendera att blanda VF/odlat i ett Tanganyika sällskapskar, eller bör man hålla sig till det ena eller andra? Exempelvis hästnosar verkar huvudsakligen finnas VF att tillgå. Antar att de är lättfångade...
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #2
    du kan blanda hur som helst om du inte vill nischodla på typ antingen vf eller odlat
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Ursprungligen postat av nicson
      Är det att rekommendera att blanda VF/odlat i ett Tanganyika sällskapskar, eller bör man hålla sig till det ena eller andra? Exempelvis hästnosar verkar huvudsakligen finnas VF att tillgå. Antar att de är lättfångade...
      Det är snarare så att hästnosar e inte lönt att odla i stort sett, det blir enklare att fånga dom.
      Det är lite väl mycket krångel med att odla hästnosar i stor skala.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • perik9
        Användare
        • april 2002
        • 161

        #4
        Jag tycker inte det är det bästa att blanda odlat och vildfångat, Vf har helt olika bakterier och gottigheter än vad vi har här på odlat.
        Jag tänker på alla dessa som tillfört nya troffar till sina grupper, Ok du kan ju nolla fiskarna(Nifupirinol/Dimetridazol och Metronidazol).

        Men detta gäller ju faktiskt även om du köper ny fisk från en annan butik också
        Olika förutsättningar,mat, vattenvärden m.m

        Så jag tycker det är bra att vara försiktig när man tillför nya fiskar till sitt kar.

        Odlade hästnosar finns hos Kent i Nol

        Mvh Perran
        Perran

        Kommentar

        Arbetssätt...