golden och copadichromis azureus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bjorn
    Användare
    • oktober 2009
    • 939

    #16
    Ursprungligen postat av ludde94x
    Hur mycket skulle du ta för ynglena och finns det inte en ganska stor risk att det blir fel på nästa generation då alla är släkt.
    /ludde
    Skicka mig ett PM när det är dags så ser vi om jag har några du är intresserad i, och är du det så tar vi priset då.

    Nej, av allt jag har läst mig till så verkar inte inavel vara något problem, finns flera som uteslutande inavlar med goda resultat. Flera av mina fiskar som har köpts in samtidigt är säkert i släkt, och jag har aldrig haft problem med missdannade eller "konstiga" yngel.
    Newbie December 2009
    Malawi: 450 liter
    Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

    Järfälla/Stockholm

    Kommentar

    • JimmyBoy77
      Användare
      • oktober 2005
      • 15

      #17
      Ursprungligen postat av ludde94x
      tack så mycket, alla är så hjälpsamma här på forumet.
      Tjena Fluffen!! Hur går det? Var akvariet du smsade om något att ha?
      Tror kombinationen Golden - Azureus kommer bli kanon. Kanske skulle några Alonocara Röd rubin vara fina ihop med ovanstående?

      //Jimmy

      Kommentar

      • ludde94x
        Användare
        • juli 2010
        • 12

        #18
        jadå absolut får hem det imorgon.
        3 st pumpar dolda i btn-moduulerrna.
        har inte riktigt fattat hurt det fungerar med makaronerna , biobollarna och filtermattan, men men jag lär mig väll.

        har kollat på otter point och om jag hittar några som ser ut såhär så skulle jag köpa direkt : http://freshwatercichlids.com/wp-con...-butterfly.jpg sedan vet jag inte hur mycket den har redigerats( bilden aslltså) eller om det är rätt sökte på otter point.
        sedan ska jag fösöka köpa privat, det blir juh så mycket billigare då, men först måste jag bli av med 6 st frontosor som följde med i akvariumet.
        rödzebra skulle inte fungera eller?
        Senast redigerad av ludde94x; 29 juli 2010, 19:17.

        Kommentar

        • RobinH
          Användare
          • augusti 2008
          • 2150

          #19
          Ursprungligen postat av ludde94x
          jadå absolut får hem det imorgon.
          3 st pumpar dolda i btn-moduulerrna.
          har inte riktigt fattat hurt det fungerar med makaronerna , biobollarna och filtermattan, men men jag lär mig väll.

          har kollat på otter point och om jag hittar några som ser ut såhär så skulle jag köpa direkt : http://freshwatercichlids.com/wp-con...-butterfly.jpg sedan vet jag inte hur mycket den har redigerats( bilden aslltså) eller om det är rätt sökte på otter point.
          sedan ska jag fösöka köpa privat, det blir juh så mycket billigare då, men först måste jag bli av med 6 st frontosor som följde med i akvariumet.
          rödzebra skulle inte fungera eller?
          Det e en "Eureka" på fotot.
          CA

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #20
            Stämmer Robin.

            Jag visade fel...

            Eureka

            Här finns Aulonocara jacobfreibergi "otter point"
            Aulonocara jacobfreibergi "otter point"
            Senast redigerad av StefanL; 29 juli 2010, 22:39.

            Kommentar

            Arbetssätt...