tips på invånare i ett 720 L akvarium (malawi)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ludde94x
    Användare
    • juli 2010
    • 12

    tips på invånare i ett 720 L akvarium (malawi)

    Hejsan är ny reggad på forumet och tänkte nu utnytja det.
    jag har nu i ett års tid varit ägare av ett malawikar på ca 250.
    Malawisarna i den har varit 3 olika sorter ganska agresiva av sig.
    jag har nu alltså tröttnat på mitt 250 och mina fiskar i det pga spårlöst försvinnande av 2 st fiskar och vill ha lite nya varelser. (akvariet är välskött)
    jag har nu bestämt mig att införskaffa ett 720 L kar och vill gärna ha lite tipps på
    ganska lungna men färg starka fiskar som kan trivas tillsammans. jag skulle även vara tacksam om någon vänlig eller ovänlig skulle kuna berätta hur man bäst ska inreda. som jag tidigare sa har jag 1 års erfarenhet av malawikar så jag är inte helt rookie men det skulle vara kul att kanske se några bilder på era kar för att få lite inspiration.
    Tack/ludde
  • Zl1ng3r
    Användare
    • december 2009
    • 71

    #2
    Har ett 720 med malawi. Golden, Korallzebra, Demasoni som huvudgrupper och sen några få likoma, msobo och en o annan rödzebra.. Alla funkar här ihop. Inge slagsmål utöver det vanliga revirbråket. Inrett med mycket kalksten och lavastenar. Växter i form av anubias, vallnisera och javaormbunkar blandad storlek.
    Många av dem är storgrävare i bottenmaterialet så några stora stenar står med "svaj" nu hehe.
    1167 liter malawi

    Kommentar

    • ludde94x
      Användare
      • juli 2010
      • 12

      #3
      okej tack har du en frigolitskiva under sanden så att inget rasar ner och pajjar glalset?
      Jag har själv funderat på 2 st fiskarter:
      Copadichromis azureus
      Cyrtocara moorii
      hur många skulle jag kunna ha i en 720 tank?
      Senast redigerad av ludde94x; 20 juli 2010, 12:20.

      Kommentar

      • Zl1ng3r
        Användare
        • december 2009
        • 71

        #4
        Ursprungligen postat av ludde94x
        okej tack har du en frigolitskiva under sanden så att inget rasar ner och pajjar glalset?
        Svar ja.. en 10mm ligger där.. på detta en del platta skifferbitar, sen kommer större sten mm..
        1167 liter malawi

        Kommentar

        Arbetssätt...