Munruvande Demasoni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Viggo
    Användare
    • mars 2003
    • 17

    Munruvande Demasoni

    Jag har en munruvande Demasoni i mitt 375l kar, jag upptäckte det idag! Och nu är jag nyfiken på tips om hur jag ska få tag i henne så att jag kan placera henne i mitt mindre akvarie tills hon släppt ynglen.
    Jag är helt ny på det här med akvarier, så jag är nästan helt nollställd.. Och jag är därför väldigt tacksam för alla tips och ideér!

    Mvh/Viggo

    375l Malawi
    100l Malawi/spott/yngel
    112l Malawi/uppväxt

    Ytterligare 2 kar på 180l och 240l om en vecka..
  • elof
    Användare
    • maj 2002
    • 225

    #2
    om du inte har grottor i akvariet så är det bara att tända lampan mitt i natten och hova upp henne (det tar ett tag innan dom vaknar).

    om du har grottor så blir det svårare.
    bara att jaga henne med håven tills du fångar henne (men stressa inte för mycket).

    / Simon

    MVH Simon

    Kommentar

    • Viggo
      Användare
      • mars 2003
      • 17

      #3
      citat:
      om du inte har grottor i akvariet så är det bara att tända lampan mitt i natten och hova upp henne (det tar ett tag innan dom vaknar).

      om du har grottor så blir det svårare.
      bara att jaga henne med håven tills du fångar henne (men stressa inte för mycket).

      / Simon

      Okej.. Jag tackar så mycket för det, du va verkligen räddaren i nöden vill jag lova..
      375l Malawi
      100l Malawi/spott/yngel
      112l Malawi/uppväxt

      Ytterligare 2 kar på 180l och 240l om en vecka..

      Kommentar

      • Ps.Daniel

        #4
        Hej!

        Du skulle ju kunna ta bort dina grottor på dagen, och sen fånga henne på kvällen...

        MvH daniel

        MvH Daniel

        Kommentar

        • kaj
          Användare
          • oktober 2002
          • 77

          #5
          Hej du kan prova att lura honan gör en liten fälla en lerkruka eller något annat med en ingång tuggande honor brukar vara nyfikna på nya gömställen sen när den simmar in kommer den inte undan håll håven vid ingången och lyft lite på krukan så tar den enda vägen ut alltså in i håven lycka till

          Kommentar

          Arbetssätt...