Labidochromis caeruleus (Nkhata Bay) vs Golden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MOOG
    Användare
    • mars 2010
    • 39

    Labidochromis caeruleus (Nkhata Bay) vs Golden

    Funderar på Labidochromis caeruleus (Nkhata Bay) men har redan Golden i akvariet. Antar att de kan få yngel ihop. Vet inte om man bör blanda dessa två, vad rekommenderas? Tänker främst på färgutvalet här.
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    De lär korsa sig! Mina "rekommendationer" är att så långt det går att inte hålla fiskar ihop av samma art från olika geografiska lokaler (el andra som lätt tenderar att korsa sig). Tycker man alldeles för ofta ser "bastarder" på marknaden. Särskilt Malawi.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Närå! Jag har inga värderingar på att hålla geografiska variationer av en å samma fisk ihop, men att dra upp yngel av dem leder lätt till att de kommer ut på marknaden. För att förtydliga mig ngt.
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • MOOG
        Användare
        • mars 2010
        • 39

        #4
        Du har inte tips på någon lämplig lugnare art som är vit/ljus i färgen

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          #5
          Njae,är inte så bevandrad bland dessa fiskar eg. Men Nån Lethrinops el Placidochromis kanske kan va nåt? Enda "vita" jag spontant kommer på är gamla Sciaenochromis sp Ghost ( el hur man nu skriver dess art-namn).
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          Arbetssätt...