Art sida för Troffar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roger.j
    Användare
    • juni 2008
    • 91

    Art sida för Troffar

    Hej sitter & funderar om man ska starta en sida för artregister på troffar.
    Min idee skulle vara att folk på olika forum skulle fota och maila in vad dom har för arter som sedan läggs upp på en sida med bild och ägarens namn & fotografens namn.
    Vad tror ni kan detta vara något eller ska man tänka om.
    Själv tror jag att det kunde bli en bra sida med fantastiska bilder och mycket arter som man kanske inte tror finns här.
    Min idee bygger inte på ett nytt forum utan bara en sida med bilder på troffar med namn och fångstplatser.
    MVH
    Roger
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Gör ett samarbete med NCS ist, gör det som en del på denna siten? det finns redan förvirrande många hemsidor tycker jag. Det känns dom det vore bättre att ha det mer koncentrerat...
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 7334

      #3
      Ursprungligen postat av roger.j
      Hej sitter & funderar om man ska starta en sida för artregister på troffar.
      Min idee skulle vara att folk på olika forum skulle fota och maila in vad dom har för arter som sedan läggs upp på en sida med bild och ägarens namn & fotografens namn.
      Vad tror ni kan detta vara något eller ska man tänka om.
      Själv tror jag att det kunde bli en bra sida med fantastiska bilder och mycket arter som man kanske inte tror finns här.
      Min idee bygger inte på ett nytt forum utan bara en sida med bilder på troffar med namn och fångstplatser.
      MVH
      Roger
      Har du några specifika idéer för hur det kan tänkas se ut, utöver befintliga vyer i vårt Artregister, så tar jag mer än gärna emot tips via PM.

      Får man till en specifik Troffe-presentation kan man sedan återanvända den för andra familjer med många underarter.
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • roger.j
        Användare
        • juni 2008
        • 91

        #4
        Ursprungligen postat av deelay
        Gör ett samarbete med NCS ist, gör det som en del på denna siten? det finns redan förvirrande många hemsidor tycker jag. Det känns dom det vore bättre att ha det mer koncentrerat...
        Hej Niklas & Joakim ideen är att det finns så mycket bilder & arter på forumens som inte andvänds så jag tänkte att om man fick använda dom på en och samma sida så skulle dom synas bättre & givetvis så kan allt flyttas över till forumet art register.
        Jag tycker att det finns så många arter som ej är med i registret & tror att dom som nu sitter på forumen har fult upp med att sköta sidan så detta ska bara bli ett hjälpmedel till artregistret.
        Att jag valt Troffar är bara en början om det skulle fungera för att sedan fortsätta med andra arter från ciklider från afrika.
        Så som sagt vi får se vad folk tycker & om det verkar intressant så måste ju alla bilder skickas in av den som tagit fotot så man får använda dom på nätet.
        MVH
        Roger

        Kommentar

        • Norrland
          Användare
          • december 2009
          • 557

          #5
          Ursprungligen postat av deelay
          Gör ett samarbete med NCS ist, gör det som en del på denna siten? det finns redan förvirrande många hemsidor tycker jag. Det känns dom det vore bättre att ha det mer koncentrerat...
          Håller med. However, gillar den interactiva kartan variant/område. Den skulle kunna utvecklas med fler varianter visade.
          Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

          Kommentar

          • roger.j
            Användare
            • juni 2008
            • 91

            #6
            Har ju byggt upp en sida lite nu med bilder men kommer att fylla på med fakta när tid ges men sidan heter

            Mvh
            Roger

            Kommentar

            • Norrland
              Användare
              • december 2009
              • 557

              #7
              Ursprungligen postat av roger.j
              Har ju byggt upp en sida lite nu med bilder men kommer att fylla på med fakta när tid ges men sidan heter

              Mvh
              Roger
              Mkt bra! Antligen bilder på fiskarna innan man klickar på tillhörande länk.
              Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Ursprungligen postat av Norrland
                Mkt bra! Antligen bilder på fiskarna innan man klickar på tillhörande länk.
                Det kommer även här inom kort.

                Jag tycker definitivt det vore bättre om vi kunde utöka antal arter på NCS istället. Kanske öppna för att lättare bidra med egna bilder.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • tege
                  Användare
                  • februari 2005
                  • 2753

                  #9
                  Ursprungligen postat av DaRe
                  Det kommer även här inom kort.

                  Jag tycker definitivt det vore bättre om vi kunde utöka antal arter på NCS istället. Kanske öppna för att lättare bidra med egna bilder.
                  Det låter som en toppenide, då får alla medlemmar känna att dom kan vara med och bidra med något. Precis sånt som NCS behöver.
                  https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                  Kommentar

                  • roger.j
                    Användare
                    • juni 2008
                    • 91

                    #10
                    Ursprungligen postat av Norrland
                    Mkt bra! Antligen bilder på fiskarna innan man klickar på tillhörande länk.
                    Tackar Norrland
                    Det är just det som jag vill med ett register att det finns bilder på arterna så jag lägger endast upp arter som jag har bild på (just det som är det svåra att hitta bilder som man får lägga upp men många har ställt upp med bilder och tackar alla dom )
                    Mvh
                    Roger

                    Kommentar

                    • msb
                      Användare
                      • september 2009
                      • 314

                      #11
                      En kanon sida Roger Vet många som använder den
                      Tropheus

                      Kommentar

                      • roger.j
                        Användare
                        • juni 2008
                        • 91

                        #12
                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Det kommer även här inom kort.

                        Jag tycker definitivt det vore bättre om vi kunde utöka antal arter på NCS istället. Kanske öppna för att lättare bidra med egna bilder.
                        Ja visst hade det varit en idee att lägga upp arterna här men ställde frågan om ett samarbete angående artregister men fick ingen respons från er så därför byggde jag upp sidan istället.

                        Så ställer frågan även här. Har någon bilder med artnamn så ta gärna kontakt med mig
                        Roger
                        afrikanskaciklider@hotmail.se

                        Kommentar

                        • roger.j
                          Användare
                          • juni 2008
                          • 91

                          #13
                          Ursprungligen postat av msb
                          En kanon sida Roger Vet många som använder den
                          Tackar Mika
                          Mvh
                          Roger

                          Kommentar

                          • tege
                            Användare
                            • februari 2005
                            • 2753

                            #14
                            Ursprungligen postat av roger.j
                            Ja visst hade det varit en idee att lägga upp arterna här men ställde frågan om ett samarbete angående artregister men fick ingen respons från er så därför byggde jag upp sidan istället.

                            Så ställer frågan även här. Har någon bilder med artnamn så ta gärna kontakt med mig
                            Roger
                            afrikanskaciklider@hotmail.se
                            Va trist att inte få någon respons.....

                            Kikade lite på din sida, tycker kanske dina färgval är lite tokiga på indexsidan, då texten försvinner i dom blå fälten.
                            Att ha en liten bild bredvid varje art är toppen så man slipper titta i onödan.
                            Kollade lite på troffar, det som jag direkt kände saknades var en liten karta med fångstplatser. (eller så missade jag något)

                            Tycker du ska ta kontakt med NCS igen, prova direkt med joakim draktoft.
                            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                            Kommentar

                            • roger.j
                              Användare
                              • juni 2008
                              • 91

                              #15
                              Ursprungligen postat av tege
                              Va trist att inte få någon respons.....

                              Kikade lite på din sida, tycker kanske dina färgval är lite tokiga på indexsidan, då texten försvinner i dom blå fälten.
                              Att ha en liten bild bredvid varje art är toppen så man slipper titta i onödan.
                              Kollade lite på troffar, det som jag direkt kände saknades var en liten karta med fångstplatser. (eller så missade jag något)

                              Tycker du ska ta kontakt med NCS igen, prova direkt med joakim draktoft.
                              Hej Tege
                              Vet det med logorna och knapparna detta skall ändras så snart jag får en idee hur det ska se ut och när det gäller kartor är det svårt att hitta några man får använda dom mesta är copyskyddade och har sökt en del här även provat att bygga kartor men blir inget bra (men söker vidare)
                              Ideen med sidan är ju att det ska vara lätt att hitta det man söker funderar på om jag ska lägga varje art i egen sida så blir det ännu lättare att hitta specifika arter tex alla troffar på en sida och alla aulononcaror på egen(tycker att bläddermenyn är alldeles för lång)
                              Sedan till att ta kontakt med NCS har jag ju försökt tidigare så nu jobbar jag vidare på min sida och hoppas den kan utveklas hela tiden.
                              Mvh
                              Roger

                              Kommentar

                              Arbetssätt...