Ny utmaning Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    #16
    Ursprungligen postat av JosephineFredrik
    Lite bilder på de första modulerna.

    Detta kommer bli högra hörnet, I vänstra hörnet kommer jag göra en smal lång klippa som kommer gå längs sido rutan lite också samt en till botten modul.

    I denna på bilden har jag måttat så att den minsta eheim compact modellen ska gå in. och sen blir de grov filtermatta, kommer även fixa någon slags ytavrinning.
    Ser ju riktigt bra ut lycka till..
    CA

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #17
      Testade att sätta ut det här karet på annons men då ingen har svarat på den ser jag det som ett tecken att jag skall fortsätta med mitt projekt som jag tappade lusten till när jag råkade ha sönder en av modulerna jag byggt.

      Känner suget efter att få ta hem två fina Calvus!!!!

      Tanganyika lake here I come!

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        #18
        SÅ nu har det börjat hända saker igen iaf.

        Den förra modulen gick som sagt åt pipsvängen med, men nu har jag tagit mig själv i nackskinnet och snidat ihop två nya!!!

        Fick bara bild på ena innan batteriet dog i kameran tyvärr.

        Testade med husfix på modulen som gick sönder men jag tyckte de blev alldeles för ljust samt att det var mycket sprödare än betong!

        Nu ska de få bränna i två dygn sen blir det limning i karet.

        Kommentar

        • nicson
          Användare
          • januari 2010
          • 639

          #19
          Nu har de väl bränt färdigt?

          Kommentar

          • HåE
            Användare
            • september 2007
            • 1525

            #20
            Snygg modul! Ska bli kul att följa detta projektet pga att jag har funderingar på ett Tanganyika kar själv i ungefär samma storlek.
            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

            Kommentar

            • FrePGun
              Användare
              • mars 2009
              • 2410

              #21
              Haha Jodå, modulerna är färdiga, och isatta, kvar står väll egentligen bara att borra hål för in och ut vatten i dom, samt att montera dit ett stril rör.

              Men projektet har hamnat helt på is tyvärr pga av flyttar och grejer.

              Återkommer när de börjar hända mer!

              Kommentar

              Arbetssätt...