Hjälp Snäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • laidback
    svarade
    Ursprungligen postat av poujac
    Ring / maile Jörgen. [...]
    Tack!

    Lämna en kommentar:


  • laidback
    svarade
    Ursprungligen postat av ozric
    Valvet-Robban brukar väl ha?
    Hm, har köpt ett 20-tal snäckor av honom, de är i alla fall inte Neothauma. Ska uppgradera 60-liters akvariet till ett 540l den här månaden förhoppningsvis och då vore det kul att byta till åh-gud-så-naturtroget snäckor istället

    Lämna en kommentar:


  • doohan
    svarade
    Jag

    brukar köpa Escargot 12 pack på City Gross, kostar ca 55kr. En delikatess enligt många men jag kokar dom så jag får ur innehållet sedan får dom bada i klorinlösning ett par svängar så att dom blir helt rena och den vidriga stanken försvinner. Perfekta skal till snäcklekare, Och billigare än hos akvarieaffären. I allafall jämfört med Söders Zoo i Gävle

    Lämna en kommentar:


  • Ola Svensson
    svarade
    Du får ringa runt till livsmedelsaffärerna. Tomma torra skal säljs i 20-pack och är rätt billiga.

    Lämna en kommentar:


  • ozric
    svarade
    Ursprungligen postat av laidback
    Vore nice att få tag i lite Neothauma-snäckor. Är det någon som vet om man kan beställa sånna via internet någonstans?
    Valvet-Robban brukar väl ha?

    Lämna en kommentar:


  • poujac
    svarade
    Ring / maile Jörgen.

    Har har dom kanske!

    Ankaret i Landskrona


    Har sommarstängt men öppet enligt överenskommelse.

    Trevlig sommar.



    Företag: ankaret (se forumsprofil)
    E-post: jorgen.lundblad@bredband.net
    Externa länkar: http://hem.bredband.net/b111058/
    Ort: Landskrona
    Län: Skåne
    Telefon: 073 771 91 68

    Lämna en kommentar:


  • laidback
    svarade
    Vore nice att få tag i lite Neothauma-snäckor. Är det någon som vet om man kan beställa sånna via internet någonstans?

    Lämna en kommentar:


  • nicson
    svarade
    Det du kan göra är att ge dig ut i naturen o leta vinbergssnäckor. De blir decimeterstora o vid fuktig väderlek kan man se tusentals kring de skånska kalkbrotten. Östergötland har också ett antal kalkbrott och jag skulle bli förvånad om de inte finns där med.

    Lämna en kommentar:


  • Bävern
    svarade
    L'Escargot

    Hej,

    Gå till frysdisken i en välsorterad livsmedelsaffär och köp "L'Escargot". 60-70 kr för 12 stycken. Billigt och bra! Dessutom ingår sniglar i aromsmör!

    Lämna en kommentar:


  • Bauer
    startade ett ämne Hjälp Snäckor

    Hjälp Snäckor

    Hej jag börjar få lite smått panik vet inte vart man kan hitta snäckskal till snäcklekare i Linköping har varit och letat överalt det ända jag har hittat är vitlöksfyllda men det känns så onödigt. Tacksam för svar

    Mvh Jocke
Arbetssätt...