Bra sällskap till Foai.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KiteZ
    Användare
    • februari 2004
    • 26

    Bra sällskap till Foai.

    Tjenare

    Har ju 13st foai i ett 720, vad skulle man kunna tillsätta till dom ?

    Kan man ha kilesa, eller blir det fight om botten yta ?

    Vore tacksam för lite råd och tips =)

    Mvh Christian
  • Eldnor
    Användare
    • juni 2008
    • 99

    #2
    Nä du, Kilesorna går nog inte, dom känns för veka. Callochromis kanske inte macrops, leptosomor inte jumbo, hästnosar, snäckisar, calvus/compressiceps. Det har jag nu och det funkar bra.

    Kommentar

    • KiteZ
      Användare
      • februari 2004
      • 26

      #3
      Okej, Får kolla upp lite vad som kan va roligt =)

      Tack för det snabba svaret =)

      Kommentar

      • Carl
        NCS Medlem
        • maj 2002
        • 373

        #4
        Hej.
        Min erfarenhet är att det egentligen inte finns nåt bra sällskap till foae....... enda gången jag fått det att funka är när dom gått nästan ensamma, endast ett par X.pipilio och några tanganyikaKillis, då funkade det. på 840-l.
        Några enstaka cyprisar kanske kan funka, veka xenotilpior, några enstaka, mn faktum kvarstår, bäst ensamma, kommer bli lite sämre för var annan fisk du tillför.
        Tråkigt va? förlåt, men betänk att jag provat tre gågner tidigare och har funkat allra bäst nästan ensamma, annars kommer dom vara bleka och till slut tyna bort.
        /Carl
        www.stockholmsciklidklubb.com

        Kommentar

        • nike69
          Användare
          • augusti 2005
          • 172

          #5
          Jag håller nog med Carl.
          Bäst är nog att endast hålla C.Foai för sig själva.
          Jag har en grupp Cyprichromis jumbo "kitumba" och några X. papilio sunflowers i samma kar som jag har mina C. Foai.
          Detta funkar bra i mitt kar med lek på både foai och leptosomor samtidigt. Så det kan ju mycket väl fungera med andra invånare i karet,men det är alltids med en risk att foaierna inte kommer till sin rätt.
          mvh niklas
          Fisk gör dig smart !

          / Niklas

          Kommentar

          Arbetssätt...