Bra gener!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carl
    NCS Medlem
    • maj 2002
    • 373

    Bra gener!

    Jo hörrni. Idag ropade min dotter Hedvig (fyller 4 år i april) på mig från vardagsrummet, "pappa, det har hänt nåt i stora akvariet" det är ett 1000-l-akvarium med massor av Tanganyikaciklider i, "det är nya fiskar med prickiga fenor" hon hade noterat två nya X.papilli "Tembwe II" som jag flyttat dit från ett annat akvarium bara några timmar tidigare. Det är vad jag kallar goda gener! Ska nog bli en liten akvarist av henne till slut.
    Glöm inte bort att hon redan kolla på ciklider när hon badade med mig i Tanganyikasjön förra vintern.
    /Carl
    www.stockholmsciklidklubb.com
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    hehe!
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #3
      Riktigt kul Carl, bra urvalsodlat
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • maltandis
        Användare
        • oktober 2003
        • 1567

        #4
        De ska drillas i tid, så man slipper allt vattenbyte så småningom. Thea är två och ett halvt, hon känner igen Moliro, Musanga, Caramba och apelsinerna (Leleupin). Tror att hon snart fixar de andra oxå Ilangi, Murago, Pemba, Kachese och Dubbarna.

        Thea är ju med när vi byter vatten två ggr i veckan, och brukar pilla ner lite salttabletter i karen.

        Finns säkert fler som har yngel som hjälper till med div akvaristiska saker hemma?
        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

        Kommentar

        • Decimus
          Användare
          • juni 2006
          • 961

          #5
          Gött att ni jobbar på återväxten! hehe!

          Kommentar

          Arbetssätt...