Byta fisk.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Putte Ludde
    Användare
    • februari 2008
    • 107

    Byta fisk.

    Hej.

    Jag behöver bolla med er, vill byta uppsättning på fisk i burken. Och behöver både tipps och råd på samman sättning av invånare. Är jäkligt sugen på att testa Lethrinops albus, röd rubin, och så (men den verkar väldans svår att få tag på) Copadichromis geertsi. Och så nått mer som jag i dags läget inte riktigt vet vad de ska vara. Kanske kan nån av mina Protomelas arter gå kvar? (Har både steveni taiwan och taeniolatus) Akvariet är på 960 L, så va tror ni, skulle sammansättningen fungera? Nått mer förslag på fisk oxå kanske?!

    Tack på förhand

    Patrick
  • Putte Ludde
    Användare
    • februari 2008
    • 107

    #2
    Ingen som har några råd att ge mig?

    Kommentar

    • Ravenskog
      Användare
      • mars 2007
      • 311

      #3
      Nimbochromis livingstoni... passar med de arter du har, sen är den inte aggressiv mot andra arter( efter mina erfarenheter). Sen är det väl inga problem med de nya arterna du tänkt skaffa heller..?

      Kommentar

      • Putte Ludde
        Användare
        • februari 2008
        • 107

        #4
        Ok tack för tippset, ja den tål att funderas på.

        Känns för visso fel att blanda i en rov malawi, men vi får se. Kanske jag ändrar mig med tidens gång?!?

        Kommentar

        • Putte Ludde
          Användare
          • februari 2008
          • 107

          #5
          Ingen som har några fler tipps/råd?

          Kanske någon som till och med vet vart (i närhet till Uppsala/Stockholm) jag kan tänkas kunna köpa dom fiskarna jag listat?


          Med vänliga hälsningar
          Patrick

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • september 2002
            • 5394

            #6
            Du har ju verkligen valt ut sjysta fiskar tycker jag. Det är svårt att rekomendera nått, enklast är ju att kolla in fiskarna live, då¨är det enklare att bestämma sig, tycker iaf jag =) Aquarium stockholm aka akvarieleasing har ju fått in lite udda fisk precis.
            Senast redigerad av deelay; 24 mars 2010, 23:51.
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            Arbetssätt...