En framgångssaga.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    En framgångssaga.

    Nu ska ni få läsa nåt coolt. För ca. 2 veckor sen tömde jag ett 540L kar för lite underhåll innan det ska fyllas med nya härliga fiskar igen. Brydde mig inte om att tömma allt vatten, utan det fanns väl 1/2cm på botten tillsammans med sanden i högar. Idag när jag fyllde karet igen och kikade i filterhörnan såg jag till min förvåning att en Lamprologus Multifasciatus simmade tappert där. Den har alltså haft 1/2 cm vatten och fuktig, blå filtermatta att gotta sig med i några veckor. Det var inga problem att fånga upp stackaren och flytta över den till akvariesidan. Magen var rejält insjunken. Så nu är han/hon nog den multis i Sverige som har mest liter vatten per fisk. Dvs 540L. Vilken överlevare!
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    #2
    Ursprungligen postat av HenrikV
    Nu ska ni få läsa nåt coolt. För ca. 2 veckor sen tömde jag ett 540L kar för lite underhåll innan det ska fyllas med nya härliga fiskar igen. Brydde mig inte om att tömma allt vatten, utan det fanns väl 1/2cm på botten tillsammans med sanden i högar. Idag när jag fyllde karet igen och kikade i filterhörnan såg jag till min förvåning att en Lamprologus Multifasciatus simmade tappert där. Den har alltså haft 1/2 cm vatten och fuktig, blå filtermatta att gotta sig med i några veckor. Det var inga problem att fånga upp stackaren och flytta över den till akvariesidan. Magen var rejält insjunken. Så nu är han/hon nog den multis i Sverige som har mest liter vatten per fisk. Dvs 540L. Vilken överlevare!
    Va ?, räknar du inte fiskarna när du tömmer en burk ??

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • mars 2007
      • 1825

      #3
      Ursprungligen postat av HenrikV
      Nu ska ni få läsa nåt coolt. För ca. 2 veckor sen tömde jag ett 540L kar för lite underhåll innan det ska fyllas med nya härliga fiskar igen. Brydde mig inte om att tömma allt vatten, utan det fanns väl 1/2cm på botten tillsammans med sanden i högar. Idag när jag fyllde karet igen och kikade i filterhörnan såg jag till min förvåning att en Lamprologus Multifasciatus simmade tappert där. Den har alltså haft 1/2 cm vatten och fuktig, blå filtermatta att gotta sig med i några veckor. Det var inga problem att fånga upp stackaren och flytta över den till akvariesidan. Magen var rejält insjunken. Så nu är han/hon nog den multis i Sverige som har mest liter vatten per fisk. Dvs 540L. Vilken överlevare!
      Fasen vad skönt med några fighters, han är bra för evolutionen

      Kommentar

      • HenrikV
        Användare
        • februari 2007
        • 697

        #4
        Ursprungligen postat av HåkanM
        Va ?, räknar du inte fiskarna när du tömmer en burk ??
        Jo, men jag hade killar som käkar fisk i karet. Och en multis försvinner lätt ibland...

        Kommentar

        Arbetssätt...