bli av me snäckor!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uppsalajocke
    Användare
    • augusti 2009
    • 12

    bli av me snäckor!!!!

    har fått snäckor i mina burkar på lokalen skruvsnäckor å vanliga snäckor hur fblir ja av me dom ,har praktbotia i för de har ja hört att dom käkar snäckor men dom e rätt små än..mvh jocke
  • Pelle Linerzén
    Användare
    • november 2005
    • 106

    #2
    Du får plocka dom för hand tills botierna blivit stora nog att ta dom själva..
    Pånyttfödd med 400 liters malawi

    Kommentar

    • Decimus
      Användare
      • juni 2006
      • 961

      #3
      DE finns en svart randig snäcka som heter... heleneae *** ( sista vet jag inte..)

      de käckar dessa så de står härliga till... jag har 3 av dessa snäckor i mitt kar. och efter jag lagt i dem så har jag inte sett röken av de andra....

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        ...och utöver detta mata sparsamt och rengöra duktigt. Byta vatten oftare kanske?

        Snäckor förökas om det ges gynnsamma miljöer och det brukar vara att man antingen matar för mycket så det blir en hel del rester, samt att man kanske inte gör vattenbyten såpass ofta som man borde. Rengöring av utrustning och bottenmaterial är viktigt också. Snäckor trivs inte där det är rent och snyggt med ytterst lite foder så matematiken är enkel...men svår att bibehålla.

        Kommentar

        • KuRtaN
          Användare
          • februari 2008
          • 778

          #5
          Kan rekommendera ngn form av dvärgkulfisk annars, har själv 2 st som jag flyttar runt när jag får för mkt snäckor. Har dom spiralformade sandsnäckorna som jag dum nog själv planterade in i mina kar för några år sedan
          Over and out // Mathias

          Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

          Kommentar

          • Thor
            Användare
            • januari 2007
            • 106

            #6
            snäckan som näms ovan heter Anentome helena
            lite info om den http://www.akvarielexikonet.se/artre...me_helena.html

            har själv 3 sådana i samma kar och det e tur man inte kan höra skriken ifrån posthorns snäckorna hehe =)

            Kommentar

            Arbetssätt...