Stackars algätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Naargrimh
    Användare
    • december 2009
    • 32

    Stackars algätare

    Finns det några spciella malar som går extra bra ihop med malawis eller är det bara ren chansning?

    Har nu "gått åt" 4 st malar som mina malawi börjat med att tugga på deras fenor och tillslut har det knappt funnits nått kvar av mina stackars malar
  • tricoti
    Användare
    • juni 2009
    • 249

    #2
    Hmm,det skulle isåfall vara Pansarmalar..Ha,he..Nej jag har ingen aning..

    Kommentar

    • Pelle Linerzén
      Användare
      • november 2005
      • 106

      #3
      Hej alla! Undrar om några förslag på en BRA algätare...... Gärna några som ynglar av sej lätt, men som är effektiv och funkar tillsammans med mina andra firrar, har hongi, golden och praktbotia...
      Pånyttfödd med 400 liters malawi

      Kommentar

      • algskraparn
        Användare
        • september 2006
        • 159

        #4
        Ursprungligen postat av Naargrimh
        Finns det några spciella malar som går extra bra ihop med malawis eller är det bara ren chansning?

        Har nu "gått åt" 4 st malar som mina malawi börjat med att tugga på deras fenor och tillslut har det knappt funnits nått kvar av mina stackars malar
        Kolla tråden som länkas i inlägget ovan, men glöm inte att se till att de är lite större (är det småttingar brukar de gå åt rätt fort) gärna >5 cm och att de har något skrymsle att dra sig undan i.

        Kommentar

        • Naargrimh
          Användare
          • december 2009
          • 32

          #5
          Tack för svaren.
          Dock verkar mina fiskar börja ge upp nu med.
          Jag va rätt okunnig och skaffade malawi när jag har bottenfilter i mitt 120 liters.
          Natrurligtvis satte det sig i filtret tillslut och pumpen la av helt.

          Nu får jag köra med en lite mindre pump tillfälligt men fiskarna verkar inte gilla detta alls


          Hade en Ancistrus och en annan mal nu sist men båda är döda nu.
          Senast redigerad av Naargrimh; 06 januari 2010, 13:00.

          Kommentar

          • KuRtaN
            Användare
            • februari 2008
            • 778

            #6
            Malawi i 120L? Som yngelkar då eller?
            Och varför fiskarna inte gillar den lilla pumpen är troligtvis för att den är väldigt underdimensionerad? Malawi gillar ju fart på vattnet och redigt med syre.
            Over and out // Mathias

            Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

            Kommentar

            • Naargrimh
              Användare
              • december 2009
              • 32

              #7
              Ursprungligen postat av KuRtaN
              Malawi i 120L? Som yngelkar då eller?
              Och varför fiskarna inte gillar den lilla pumpen är troligtvis för att den är väldigt underdimensionerad? Malawi gillar ju fart på vattnet och redigt med syre.
              Har faktiskt haft malawi i mitt 120 liters ett tag nu (6mån).
              Det har bara varit 4 stycken och min lokala akvariebutik sa att det inte va några problem alls. Dock har jag funderat mycket på detta....

              Jo dom lär inte gilla pumpen men satte även in en luftpump så fart på vattnet och syre lär dom få.
              Så jätteliten är inte pumpen men den är absolut inte i rätt storlek.

              Kommentar

              • tricoti
                Användare
                • juni 2009
                • 249

                #8
                Malawiciklider ska ha en 375 liter,minst.Gärna det dubbla.Äsch det finns inget absolut literantal, men ju större desto bättre.Gärna ett antal sten också.För många akvariebutiker finns det inga problem.
                Senast redigerad av tricoti; 06 januari 2010, 18:54.

                Kommentar

                • Naargrimh
                  Användare
                  • december 2009
                  • 32

                  #9
                  Ursprungligen postat av tricoti
                  Malawiciklider ska ha en 375 liter,minst.Gärna det dubbla.Äsch det finns inget absolut literantal, men ju större desto bättre.Gärna ett antal sten också.För många akvariebutiker finns det inga problem.
                  Jo precis. Men jag håller på o gör iordning ett 540 liters nu.
                  Där ska dom nog trivas

                  Kommentar

                  Arbetssätt...