Tillökning O. boops

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    #16
    Men

    Ursprungligen postat av rent vatten
    Det är också min drömfisk, vore jag rik skulle jag köpa hela kullen av dig.
    var inte Foai din drömfisk?

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #17
      Fick dem på bild igår, men det är inga höjdarbilder - ger iaf en vink om hur de ser ut, men ingen rättvisa på något sätt...

      Tre bilder är på den dominante hannen. Finns ytterligare en hanne i karet, men han är lite nedtryckt efter att den store pojken snodde hans revir. En bild är på damerna och den sista på kidsen.

      Hilsen,

      /P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Anders i Askim
        NCS Medlem
        • februari 2008
        • 1032

        #18
        Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        Fick dem på bild igår, men det är inga höjdarbilder - ger iaf en vink om hur de ser ut, men ingen rättvisa på något sätt...

        Tre bilder är på den dominante hannen. Finns ytterligare en hanne i karet, men han är lite nedtryckt efter att den store pojken snodde hans revir. En bild är på damerna och den sista på kidsen.

        Hilsen,

        /P
        Kanon trevligt med bilder Patrik!

        Alfa hanen är en riktigt stilig herre.
        Stjärtfenan med allt det blå insprängt i de svarta fenstrålarna måste vara grym när han färgar 100%.
        Mvh Anders
        Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • maj 2005
          • 4642

          #19
          Anders,
          grym är förnamnet... en otrolig fisk!! Bild 2 tycker jag faktiskt är bäst, trots att den är oskarp. Den blev det eftersom han gjorde en raid mot damerna precis när jag tryckte av. Samtidigt drar han dock upp stjärtfenan ordentligt.

          Jag har tradig belysning över karet, men nu när jag ändå har drömfiskarna så funderar jag på att installera bättre belysning så att färgerna verkligen kommer fram när jag sitter framför karet. Med blixt syns det gröna skimret över ryggen, det ser man sällan med det ljus jag har idag (ett dassigt varmtonsrör nästan en halvmeter ovanför burken).

          Hilsen,

          /P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          Arbetssätt...