Akvarieprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe39
    Användare
    • februari 2008
    • 12

    Akvarieprojekt

    Hej alla!

    Ska starta upp ett nytt kar för Tanganyikaciklider och har tänkt mig ett kar som är 150cm långt. Har tänkt att skaffa btnmoduler men har ingen erfarenhet av moduler sen innan. Hur många och vilka moduler är lämpligt att införskaffa?
    Tanken är att jag ska skaffa en grupp tropheus och något par hästnosciklider.
    Tar gärna emot tips och råd/förslag för mitt nya projekt.

    MVH// Tobias
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #2
    Hej Tobbe39

    Ja har en himla massa moduler i mitt stora kar.
    Fördelen är att det ger ett levande intryck och 3D känsla i akvariet. Skaffa några stora moduler och skär till dom efter eget tycke o smak. ja skaffade några små till ett litet kar men ångrade mig eftersom små moduler kan man inte göra så mycke med.

    Det finns en stor nackdel med moduler oavsett sort o det är att dom försvårar håvning av fisk något alldeles. Har du planer på att håva honor eller byta fisk ofta så hade ja hellre kört med s.k slimline istället.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Tobbe39
      Användare
      • februari 2008
      • 12

      #3
      Ursprungligen postat av LN
      Hej Tobbe39

      Ja har en himla massa moduler i mitt stora kar.
      Fördelen är att det ger ett levande intryck och 3D känsla i akvariet. Skaffa några stora moduler och skär till dom efter eget tycke o smak. ja skaffade några små till ett litet kar men ångrade mig eftersom små moduler kan man inte göra så mycke med.

      Det finns en stor nackdel med moduler oavsett sort o det är att dom försvårar håvning av fisk något alldeles. Har du planer på att håva honor eller byta fisk ofta så hade ja hellre kört med s.k slimline istället.
      ---------------------------------------------------------------------------------------------


      Ok tack för svaret!
      Jag har hittat ett kar på 450 liter och tror att jag kommer slå till på det.
      Hur många moduler skulle vara lämpligt till ett sånt kar? Är som sagt väldigt "grön" på det här med moduler så skulle vara kanon om någon kunde ge ett förslag på en kombination av moduler som skulle funka till ett kar i den storleken?

      När jag ändå är igång och skriver tänkte jag även fråga om någon i Växjötrkaten sitter på en fin grupp tropheus som ni vill sälja?

      MVH// Tobias

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • december 2004
        • 4744

        #4
        Tedde har 5-6 troffegrupper och Albin (Endymion) har 3-4 troffegrupper. Hör me dom via privat meddelande om dom går i säljtankar eller om dom känner till några andra grupper som kan vara till salu.

        Ja har bara en líten grupp Chaitika som ja inte tänker göra mig av me.

        Nu är det ett tag sedan ja var inne hos Akvarielandet men han brukar ha några grupper till salu. Han brukar dessutom kunna ta hem från Mankan.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        Arbetssätt...