Aulonocara sp. "New blue orchid"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dinajel
    Användare
    • november 2004
    • 569

    Aulonocara sp. "New blue orchid"?

    Hej,

    Var på Akvarielagret och köpte lite ny fisk idag, bland annat en art som bara gick under namnet Aulonocara sp. "New blue orchid". Jag var egentligen ute efter A. jacobfreibergi "Otter point", men den här "New blue orchid" var så snygg att jag inte kunde motstå den.

    Ingen på AL (som jag frågade iaf) visste dock något mer om den här sorten. Själv tycker jag att den är väldigt lik en A. jacobfreibergi och när jag bildgooglar så får jag också upp ett par bilder på en liknande fisk som kallas "Jacobfreibergi New blue orchid".

    Är det nån här som har nån koll på denna fisk? Jag bifogar en bild på fisken i fråga också som kanske kan hjälpa till.
    Daniel Andréasson
  • Johan F
    Användare
    • mars 2006
    • 2439

    #2
    Ursprungligen postat av dinajel
    Hej,

    Var på Akvarielagret och köpte lite ny fisk idag, bland annat en art som bara gick under namnet Aulonocara sp. "New blue orchid". Jag var egentligen ute efter A. jacobfreibergi "Otter point", men den här "New blue orchid" var så snygg att jag inte kunde motstå den.

    Ingen på AL (som jag frågade iaf) visste dock något mer om den här sorten. Själv tycker jag att den är väldigt lik en A. jacobfreibergi och när jag bildgooglar så får jag också upp ett par bilder på en liknande fisk som kallas "Jacobfreibergi New blue orchid".

    Är det nån här som har nån koll på denna fisk? Jag bifogar en bild på fisken i fråga också som kanske kan hjälpa till.
    Visst ser det ut som en "vanlig" jacobfreibergi, men man har ju varit borta från malawi ett tag nu så visst kan det vara något nytt som jag har missat?
    3000 liter med Tropheus
    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
    Tropheus sp. black Ikola
    Tropheus sp. black Caramba
    Tropheus red bishop Caramba
    Tropheus Moorii Kambwimba
    Tropheus Moorii Kapampa
    Tropheus Duboisi Maswa

    Kommentar

    Arbetssätt...