Tips på Malawi'sar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • endymion

    #16
    Tror din blandning kommer funka alldeles utmärkt. Jag har haft nubila ihop med rödzebra i fem år och det är inga som helst problem. Man måste se till att viktoriorna får ordentligt med mat bara.

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #17
      jag tycker köra du med två arter så runt 15-18 st där i din karet.. men din bestämmer valet..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • Haardhandske
        Användare
        • november 2009
        • 9

        #18
        Tack för alla goda råd. Ni var ju inte direkt eniga men det har hjälp mig ändå. jag tror jag lyckats hitta fiskar som har ungefär samma krav på livet.
        Det blir Metriaclima esterae (2+4), Melanochromis johanni (1+3 eller 2+4) och Cynotilapia afra. Cobue (2+4 eller 2+6), typ, såvida ingen skriker högt nu.

        Kommentar

        • specmats
          Användare
          • december 2004
          • 3060

          #19
          ja kanske det går, kanske var ja lite väl kategorisk i tidigare inlägg, try and error är vanligt i den här hobbyn Tror att nån johanni hanne kommer dominera följt av afra
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

          Akvarie-setup (Salt)

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #20
            I ett 230L akvarium kan det bli lite tajt med tre revirhävdande arter. Johanni och Afra är två aggressiva mbunas som troligen knuffar undan Röd Zebran.

            Jag skriker inte högt, men lägger in en brasklapp att det kan bli lite för mycket av det goda...

            Kommentar

            • Decimus
              Användare
              • juni 2006
              • 961

              #21
              Ursprungligen postat av Haardhandske
              Tack för alla goda råd. Ni var ju inte direkt eniga men det har hjälp mig ändå. jag tror jag lyckats hitta fiskar som har ungefär samma krav på livet.
              Det blir Metriaclima esterae (2+4), Melanochromis johanni (1+3 eller 2+4) och Cynotilapia afra. Cobue (2+4 eller 2+6), typ, såvida ingen skriker högt nu.
              Det här kan absolut funka, dock som nån la in en brask lapp om, estrahen är aningens veckare i sinnet, byt ut metriacliman mot en pseudotroheus art så har du tre arter som både ger å tar, du kommer inte ha tråkigt en sekund! =)

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • april 2007
                • 1147

                #22
                Ursprungligen postat av Haardhandske
                Tack för alla goda råd. Ni var ju inte direkt eniga men det har hjälp mig ändå. jag tror jag lyckats hitta fiskar som har ungefär samma krav på livet.
                Det blir Metriaclima esterae (2+4), Melanochromis johanni (1+3 eller 2+4) och Cynotilapia afra. Cobue (2+4 eller 2+6), typ, såvida ingen skriker högt nu.
                bra med den så två arter så blir snygg kombintionen..
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  #23
                  Ursprungligen postat av Haardhandske
                  Tack för alla goda råd. Ni var ju inte direkt eniga men det har hjälp mig ändå. jag tror jag lyckats hitta fiskar som har ungefär samma krav på livet.
                  Det blir Metriaclima esterae (2+4), Melanochromis johanni (1+3 eller 2+4) och Cynotilapia afra. Cobue (2+4 eller 2+6), typ, såvida ingen skriker högt nu.
                  Det är det som är så kul me denna hobbyn. Det finns inget färdigt recept
                  Däremot finns det enhel del tyckande, och det är ju bra att vi inte har samma åsikt, då tar sig ju hobbyn frammåt.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...