Korsningsrisk mellan jullar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jeppehb
    Användare
    • februari 2008
    • 124

    #16
    Jag skulle inte kalla Furcifer rovis, den bryr sig inte om de andra invånarna i karet överhuvud taget(om det inte är pytteyngel, men vilken ciklid gillar inte det...), mycket fredlig men kan daska på rejält om det skulle behövas, speciellt honan när hon vaktar revir och yngel. Och det är en riktigt cool firre som alltid stryker runt längs stenar och bakgrund med buken, vilket resulterar i att den lika ofta simmar upp och ner. Hör av dej om du vill veta mer.
    Jesper
    Senast redigerad av jeppehb; 08 november 2009, 01:14.

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #17
      Tack för alla svar. Ja gillar detta forumet, vi är ett nördigt gäng som ger varandra trevliga o nördiga lösningar

      Har kikat en delpå nätet om dom föreslagna fiskarna, o ja gillar ert förslag på Furcifer.
      Får ta en runda i akvariesverige o se om det finns några att fåtag i på rimligt avstånd framåt senvintern.
      Sitter just nu o kikar på mitt enda kvarvarande hästnospar som leker för fullt
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • doohan
        NCS Medlem
        • augusti 2004
        • 1607

        #18
        Hoppas

        Ursprungligen postat av LN
        Tack för alla svar. Ja gillar detta forumet, vi är ett nördigt gäng som ger varandra trevliga o nördiga lösningar

        Har kikat en delpå nätet om dom föreslagna fiskarna, o ja gillar ert förslag på Furcifer.
        Får ta en runda i akvariesverige o se om det finns några att fåtag i på rimligt avstånd framåt senvintern.
        Sitter just nu o kikar på mitt enda kvarvarande hästnospar som leker för fullt
        det blir något av leken på hästnosarna! Skojiga fiskar som ser sportiga ut.

        Kommentar

        • jeppehb
          Användare
          • februari 2008
          • 124

          #19
          En dålig bild på ett par Furcifer yngel simmandes upp och ner:



          Länk:http://www.ladda-upp.com/bilder/2623...rcifer-yngel-2
          Senast redigerad av jeppehb; 07 november 2009, 23:52.

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • december 2004
            • 4744

            #20
            Fräck bild jeppehb. Mina J. Regani gör oxå så ibland.

            Nepp Doohan det blev inget av denna leken. Hon tuggade bara ett dygn och nu ser det ut som om hakan är helt borta. Hannen låter inte bli henne en enda minut så att ja tror att hon blir för stressad för att hålla tugget.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            Arbetssätt...