Ny tangayikamix i 222

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sammi
    Användare
    • oktober 2009
    • 4

    Ny tangayikamix i 222

    Hej jag har en 222liters tank där det nu går 12 lamprologus similis + 11 cyprichromis leptosoma kekese F1r. Nu är tanken den att förnya mig lite och byta upp leptosomerna iallafall, kanske även similisarna. Jag undrar vad ni tror om 1+1 altolamprologus compressiceps shell eller vanlig compressiceps och 3+3 lamprichtys tanganicanus och en annan snäcklekare eller ha kvar similisarna. Ojdå det blev en krånglig mening.
  • Niklas Olsson
    Användare
    • februari 2003
    • 1156

    #2
    Hej Sammi och välkommen till forumet
    Jag tror Compressiceps och/eller Calvus skulle få dig mer än nöjd...riktigt fräcka fiskar att ha i ett kar, kräver inte några större ytor så skulle passa fint i ditt kar.
    //Niklas

    www.nofoto.se
    Nofoto på Facebook
    ____________________________________

    Kommentar

    • sammi
      Användare
      • oktober 2009
      • 4

      #3
      Tack, fungerar dom ihop med tangayika killin eller är killin för vek? Dessutom kanske akvarie storleken är för liten till killin?

      Kommentar

      • Anders i Askim
        NCS Medlem
        • februari 2008
        • 1032

        #4
        Ursprungligen postat av sammi
        Tack, fungerar dom ihop med tangayika killin eller är killin för vek? Dessutom kanske akvarie storleken är för liten till killin?
        Hej
        Similis + compressiceps shell + tanganyika killi där har du en kanon sammansättning.
        Tanganyikan funkar med vill jag påstå de flesta andra tanganyika ciklider.
        Din akvariestorlek är helt okey.
        Mvh Anders
        Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

        Kommentar

        • sammi
          Användare
          • oktober 2009
          • 4

          #5
          Perfekt, då får det nog bli den uppsättningen. Tacksam för dom snabba svaren, ska bli grymmt roligt att prova på killin som jag har haft i tankarna länge.

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • december 2004
            • 4744

            #6
            Hej sammi o välkommen till ciklidforumet

            Låter som en riktigt kul uppsättning fisk du har pågång. Ta lite bilder o lägg in i tråden vettja.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • sammi
              Användare
              • oktober 2009
              • 4

              #7
              Tack, jag har varit sugen på att byta utt similisen mot stappersi men är rädd för att det blir allt för oroligt i karet. Dom verkar ju rätt agro, sen har jag lite svårt att skilja mig ifrån min similis grupp.

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                #8
                Ursprungligen postat av sammi
                Tack, jag har varit sugen på att byta utt similisen mot stappersi men är rädd för att det blir allt för oroligt i karet. Dom verkar ju rätt agro, sen har jag lite svårt att skilja mig ifrån min similis grupp.
                Jo, med stappersin får du nog lite mer fart... Dock en underbar liten gynnare.

                /Jocke

                Kommentar

                Arbetssätt...