Besättning i 4-kubikare???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ravenskog
    Användare
    • mars 2007
    • 311

    Besättning i 4-kubikare???

    Har planer på ett inbyggt fyrameters kar, men velar med fisksorter. Har varit inne på Frontosor(blåa) tillsammans med N.sexfasciatus...

    Men nu lutar det mera åt rovmalawi.. kanske 4-5 sorter. Har haft C.caeruleus, N.livingstoni, E.anagenys(gula var.), F.rostratus(ingen direkt rov.)som förslag. Längre har jag inte kommit, det sämsta med Malawis rovfiskar är att de flesta är blå eller bleksilvriga, för att blidka hustrun behövs färg för det kommer att placeras i vinterträdgården.
    Förslag mottages tacksamt, det tar väl några år innan karet är på plats, men vill införskaffa fiskarna nu så de hinner växa till vuxenstorlek när karet ska igång.

    Mvh Tony
  • tricoti
    Användare
    • juni 2009
    • 249

    #2
    Såå,sakta växer inte fiskarna.

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • augusti 2002
      • 3743

      #3
      Det var en rejäl balja det! Jag har tyvärr inga tips på fiskar, ville mest kommentera akvarieplanerna. Fota gärna och posta bilder då bygget är igång, och sedan kanske en artikel i Ciklidbladet då väl fiskarna är på plats och du kan njuta av härligheten
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • Bjorkman
        Användare
        • november 2008
        • 87

        #4
        Ursprungligen postat av snarten
        Har planer på ett inbyggt fyrameters kar, men velar med fisksorter. Har varit inne på Frontosor(blåa) tillsammans med N.sexfasciatus...

        Men nu lutar det mera åt rovmalawi.. kanske 4-5 sorter. Har haft C.caeruleus, N.livingstoni, E.anagenys(gula var.), F.rostratus(ingen direkt rov.)som förslag. Längre har jag inte kommit, det sämsta med Malawis rovfiskar är att de flesta är blå eller bleksilvriga, för att blidka hustrun behövs färg för det kommer att placeras i vinterträdgården.
        Förslag mottages tacksamt, det tar väl några år innan karet är på plats, men vill införskaffa fiskarna nu så de hinner växa till vuxenstorlek när karet ska igång.

        Mvh Tony

        Tropheus och Petrochromis! Eller Frontosa!!
        mvh Björkman
        B( Crazy about Tanganyika,Petrochromis, Tropheus and frontosa:P

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #5
          Ursprungligen postat av snarten
          det tar väl några år innan karet är på plats,

          Mvh Tony
          Hjälper gärna till med arter
          men att diskutera ett kanske akvarium om några år verkar lite avlägset
          Jag kanske är en surgubbe,

          men har hört lite för ofta av kunder tar mycket tid som avslutar med
          Vi ska bara bygga huset först.
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • Ravenskog
            Användare
            • mars 2007
            • 311

            #6
            Jo, Christer... ska bara bygga vinterträdgården först ... nästa höst.
            Men jag tycker de kan va skönt att vara ute i god tid för en gångs skull. Jag har 3st tvåmeters kar och ett 2,5meters(tomma), så de lär ha gott om plats att växa i.
            Jag kikar in på lördag..få se om du har nån firre att avvara

            Mvh Tony

            Kommentar

            Arbetssätt...