Sällskap till cikliderna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Appleone
    Användare
    • juli 2009
    • 25

    Sällskap till cikliderna?

    Håller på att iordningställa mitt 500L/2M och det blir en större grupp Lethrinops + någon Aulonocara. Finns det något passande sällskap till dessa av typen mindre stimfisk - "Usipa" näms i en del böcker jag tittat i o ser närmast ut som silverfärgade Sardeller - blir det till att skicka efter eller finns det någon art att tillgå i Sverige?
    Senast redigerad av Appleone; 16 september 2009, 15:03. Anledning: fettext
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Ursprungligen postat av Appleone
    Håller på att iordningställa mitt 500L/2M och det blir en större grupp Lethrinops + någon Aulonocara. Finns det något passande sällskap till dessa av typen mindre stimfisk - "Usipa" näms i en del böcker jag tittat i o ser närmast ut som silverfärgade Sardeller - blir det till att skicka efter eller finns det någon art att tillgå i Sverige?
    Jag har inte sett usipa i affärerna men har kanske inte kollat tillräckligt noga.

    Ett tips är att skriva en tydligare rubrik t ex. "ickeciklid med amalwiciklidern" eller "Har någon sett usipa i en affär".
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • HåkanM
      NCS Medlem
      • november 2005
      • 1294

      #3
      Ursprungligen postat av Appleone
      Håller på att iordningställa mitt 500L/2M och det blir en större grupp Lethrinops + någon Aulonocara. Finns det något passande sällskap till dessa av typen mindre stimfisk - "Usipa" näms i en del böcker jag tittat i o ser närmast ut som silverfärgade Sardeller - blir det till att skicka efter eller finns det någon art att tillgå i Sverige?
      Ja de flesta lite robustare barber,tetror osv som klarar högre Ph borde funka.
      personligen skulle jag prova att ha jättedanio eller neonregnbåge.

      Kommentar

      Arbetssätt...