Tuggande Demasoni!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • yel_low
    Användare
    • augusti 2009
    • 48

    Tuggande Demasoni!

    nu tuggar iaf 1 om inte 2 av mina demasoni honor, kul kul, de har lixom vart mitt mål att få dom att föröka sig.

    nån som har nån erfarenhet eller vart med om att få demasoni att föröka sig? hur många yngel kan jag räkna med? hur många överlever? andra erfarenheter av demasoni?

    hur länge tuggar dom innan dom spottar?

    har haft 6st tidigare men de slutar oftast i att dom mobbar ut en eller två å nån dör.. så nu har jag köpt på mig så jag har 32st.. då verkar de funka bättre!

    så nu hoppas jag att de ska "funka" så man får lite fler demasoni, de är en sååååååå vacker fisk!
    I mina Akvarium:

    *Geophagus sp. "orange head tapajós"
    *Satanoperca Leucosticta
    *Marlboro Red
    *Blue Diamond
    *Kobalt Blue
    *Div L-Malar
    *Citron och Koppar Tetror

    "Man kan inte ha för mkt filter"

  • rent vatten
    Användare
    • november 2005
    • 530

    #2
    Ursprungligen postat av yel_low
    nu tuggar iaf 1 om inte 2 av mina demasoni honor, kul kul, de har lixom vart mitt mål att få dom att föröka sig.

    nån som har nån erfarenhet eller vart med om att få demasoni att föröka sig? hur många yngel kan jag räkna med? hur många överlever? andra erfarenheter av demasoni?

    hur länge tuggar dom innan dom spottar?

    har haft 6st tidigare men de slutar oftast i att dom mobbar ut en eller två å nån dör.. så nu har jag köpt på mig så jag har 32st.. då verkar de funka bättre!

    så nu hoppas jag att de ska "funka" så man får lite fler demasoni, de är en sååååååå vacker fisk!
    Är det första gången de tuggar så kan du räkna med 5-7 yngel, en fullvuxen hona ger ca 15st yngel.Men jag hade en jätte hona som gav ca 20st men det är ovanligt.

    Kommentar

    Arbetssätt...