Tropheus Sverige

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    Användare
    • november 2005
    • 530

    #76
    Ursprungligen postat av doohan
    man lämnar ut portkoder på facebook så kan ju inte facebook beskyllas för det. Det är ju lika illa som att sätta ut en annons i Aftonbladet, detsamma gäller att man inte skall annonsera om att man skall åka bort osv Näe FB måste såklart användas med lite bättre eftertanke och speciellt om det är en öppen grupp där alla kan gå in och läsa vad som skrivs.

    När det gäller att det är gratis så är väl det en fördel. För annars måste ju antingen den som driver det hela betala eller börja be medlemmarna om pengar, det gör ju det hela krångligare.

    Jag hoppas som sagt att just fiskförmedlingen kan uppstå här på ncs. det vore kanon!
    Ja det har du rätt i, om man lämnar ut portkoden så får man faktiskt skylla sig själv.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #77
      Folk är fruktansvärt naiva och FB är fördummande!

      Tänk på alla som går på den där niten med intelligent test. Man skriver in sitt mobilnummer och så vips kommer det sms till din mobil som du får betala för. Det dras pengar från ditt refill eller kostar extra på din räkning...

      Enda sättet att bli av med skiten är att sms:a tillbaka "stop"...annars ligger man och betalar...för att ha gjort en "kul" test.

      Nu handlar detta om Tropheus..så låt oss återgå till denna underbara fiskart.

      Kommentar

      • rent vatten
        Användare
        • november 2005
        • 530

        #78
        Ursprungligen postat av Malawe
        Folk är fruktansvärt naiva och FB är fördummande!

        Tänk på alla som går på den där niten med intelligent test. Man skriver in sitt mobilnummer och så vips kommer det sms till din mobil som du får betala för. Det dras pengar från ditt refill eller kostar extra på din räkning...

        Enda sättet att bli av med skiten är att sms:a tillbaka "stop"...annars ligger man och betalar...för att ha gjort en "kul" test.

        Nu handlar detta om Tropheus..så låt oss återgå till denna underbara fiskart.
        Håller med dig att nu ska vi prata om snygga troffar istället.

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #79
          Har

          fått fler önsketroffar på senare tid. Golden Kazumba, Duboise Kigoma, Jag o Rent Vatten skall troligen iväg o handla fisk nu på lördag. Till Sala och ev till dalarna där det ev vankas Tropheus Yellow Nkonde!

          Det blir ev lite multisar o kanske leptosoma. Kollar läget på lite körsbär F1or också. Skall bli grymt skoj och spännande!

          Kommentar

          • rent vatten
            Användare
            • november 2005
            • 530

            #80
            Ursprungligen postat av doohan
            fått fler önsketroffar på senare tid. Golden Kazumba, Duboise Kigoma, Jag o Rent Vatten skall troligen iväg o handla fisk nu på lördag. Till Sala och ev till dalarna där det ev vankas Tropheus Yellow Nkonde!

            Det blir ev lite multisar o kanske leptosoma. Kollar läget på lite körsbär F1or också. Skall bli grymt skoj och spännande!
            ja, vi ska åka i morgon men det blir inte de fiskar du sa.Inte alla arter i varje fall.Men om ett år så finns det säkert i vårt bestånd.

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • augusti 2004
              • 1607

              #81
              He he

              Ursprungligen postat av rent vatten
              ja, vi ska åka i morgon men det blir inte de fiskar du sa.Inte alla arter i varje fall.Men om ett år så finns det säkert i vårt bestånd.
              Jo det svänger snabbt när du affärar Rent Vatten Men jag vill gärna ha lite avkommor på Yellow Nkonden!!!! Hmm finns det två nkonde som kallas yellow? Har sett att det finns en som kallas Bright Yellow Nkonde. Antar att dom menar samma fisk. Grymt snygg är den i allfall.

              Kommentar

              • rent vatten
                Användare
                • november 2005
                • 530

                #82
                Ursprungligen postat av doohan
                Jo det svänger snabbt när du affärar Rent Vatten Men jag vill gärna ha lite avkommor på Yellow Nkonden!!!! Hmm finns det två nkonde som kallas yellow? Har sett att det finns en som kallas Bright Yellow Nkonde. Antar att dom menar samma fisk. Grymt snygg är den i allfall.
                Det är nog snarare jag som för beställa avlommor från dig nu.Du har mera arter än mig, för tillfället

                Kommentar

                • doohan
                  NCS Medlem
                  • augusti 2004
                  • 1607

                  #83
                  Nej

                  Ursprungligen postat av rent vatten
                  Det är nog snarare jag som för beställa avlommor från dig nu.Du har mera arter än mig, för tillfället
                  jag har ju bara 2 grupper. Det har ju du åxå! O din andra grupp är större än min andra grupp!

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    Användare
                    • november 2005
                    • 530

                    #84
                    Ursprungligen postat av doohan
                    jag har ju bara 2 grupper. Det har ju du åxå! O din andra grupp är större än min andra grupp!
                    Av troffar ja, men du har ju även andra tanganyika ciklider

                    Kommentar

                    Arbetssätt...