Tropheus Sverige

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    Tropheus Sverige

    Har skapat en grupp på Facebook som heter just, Tropheus Sverige. Om den är nödvändig vet jag inte , men den blir då renodlad för just troffar. Tänkt för att underlätta kontakten mellan alla troffeägare.

    Kommer att ge fler adminrättigheter för att sidan skall bli så aktiv och aktuell som möjligt! Om någon känner att han eller hon vill uppdatera sidan osv så skicka ett pm eller mail
    Senast redigerad av doohan; 20 augusti 2009, 12:39. Anledning: fel info
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 4122

    #2
    Vad gör man i en grupp på Facebook? Har själv inget konto.

    De kan aktivera grupper i forumet. Jag gjorde så på Zoopet. Är det samma sak?
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • december 2004
      • 3060

      #3
      då var man med!
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • rent vatten
        Användare
        • november 2005
        • 530

        #4
        Ursprungligen postat av specmats
        då var man med!
        samma här så klart. Kul med en tråd om bara elitfiskar

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #5
          Jaa

          Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
          Vad gör man i en grupp på Facebook? Har själv inget konto.

          De kan aktivera grupper i forumet. Jag gjorde så på Zoopet. Är det samma sak?
          Nu förstår jag inte vad du menar när du skriver aktiverar grupper? Är inte helt insatt i vilka funktioner som finns att tillgå på facebook, Eller så menar du att man aktiverar just de som äger troffar?

          Tanken var att det skulle vara ett renodlat alternativ med inriktning enbart på troffar. Vi är ju ett begränsat antal som håller dessa fantastiska fiskar, Det vore ju guld om dom flesta hade möjlighet att se vad alla andra har för troffar, vart dom finns, och vad som är till salu osv. Nu hade ju Fiskförmedlingen den funktionen. Den sidan verkar väldigt instabil, och har varit nere väldigt länge nu. Det är ju ett problem för dem som letar fisk, och de som vill sälja eller byta fisk.

          Facebook är en enormt stor maskin som knappast lär vara nere någon längre stund, och den har tillgång till väldigt många medlemmar. Jämfört med t, ex zoonen så hamnar alla på en o samma sida med sina inlägg, bilder, filmer, annonser osv.

          Vill dessutom att det blir ett flertal som har adminfunktion för att se till att sidan rullar på så aktivt som möjligt. Sedan är den ju skapad så att medlemmarna kan göra det mesta utan att behöva admin rättigheter.

          Kom gärna med förslag och synpunkter!

          Kommentar

          • rent vatten
            Användare
            • november 2005
            • 530

            #6
            Har redan postat en bild som jag inte kan göra här t,ex. utan att betala.

            Kommentar

            • stiffe
              Användare
              • april 2002
              • 953

              #7
              Medlemsavgiften här är mindre än vad många betalar för en Tropheus och för det kan du posta hur många foton du vill
              mvh Stefan

              Kommentar

              • Christian Alfredsson
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 4122

                #8
                Det vore bra om gruppen är publik så man kom åt att läsa och titta utan att logga in. En viktig sak är att locka nya att börja med Tropheusar.

                Posta gärna länk då jag är nyfiken men inte har konto.
                Christian Alfredsson
                http://www.zoopet.com
                http://www.christianalfredsson.com

                Kommentar

                • Winston
                  Användare
                  • december 2007
                  • 51

                  #9
                  Ursprungligen postat av stiffe
                  Medlemsavgiften här är mindre än vad många betalar för en Tropheus och för det kan du posta hur många foton du vill
                  Håller med
                  Ja dålå så

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    Användare
                    • november 2005
                    • 530

                    #10
                    Ursprungligen postat av stiffe
                    Medlemsavgiften här är mindre än vad många betalar för en Tropheus och för det kan du posta hur många foton du vill
                    jo jag vet, men man får väl säga något possitivt om facebook också eller?

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      Användare
                      • november 2005
                      • 530

                      #11
                      Ursprungligen postat av rent vatten
                      jo jag vet, men man får väl säga något possitivt om facebook också eller?
                      och här är det inget roligt att lägga in bilder för det finns nästan bara proffsfotografer här (elitfotografer)

                      Kommentar

                      • Johan F
                        Användare
                        • mars 2006
                        • 2439

                        #12
                        Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                        Det vore bra om gruppen är publik så man kom åt att läsa och titta utan att logga in. En viktig sak är att locka nya att börja med Tropheusar.

                        Posta gärna länk då jag är nyfiken men inte har konto.
                        Håller med Christian med att det inte skall behöva vara någon inloggning. Jag blev som du lite nyfiken så jag fick låna ett konto (har inget eget) och jag ser inte hur facebook skulle kunna komplettera ex. detta forum man kanske är för gammal
                        Om man sökte på facebook "tropheus" så fick man ju upp en del olika grupper med medlemmar, men de flesta svenska medlemmarna är ju här också.

                        Jag vet genom att jag är medlem i NCS och varit aktiv ett tag vilka som har troffar och vilka varianter olika medlemmarna har, annars är det ju som sagt var bara att sätta in en annons om man nu söker någon grupp.
                        Att sälja troffar löser sig alltid då efterfrågan är klart större än tillgången, speciellt av hög kvalité. Jag har fått vänta länge på de grupper jag har beställt, men det har det alltid varit värt.

                        Jag vill inte på något sätt säga att facebook inte kan komplettera detta forum för andra, men vad jag kunde förstå av det jag såg och sökte så var det inget för mig, men vem vet jag kanske ändrar mig

                        /Johan
                        3000 liter med Tropheus
                        http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                        Tropheus sp. black Ikola
                        Tropheus sp. black Caramba
                        Tropheus red bishop Caramba
                        Tropheus Moorii Kambwimba
                        Tropheus Moorii Kapampa
                        Tropheus Duboisi Maswa

                        Kommentar

                        • rent vatten
                          Användare
                          • november 2005
                          • 530

                          #13
                          Jag tycker det vore kul om man kunde göra sig en karta över hela sverige där man ser vilka troffeägare det finns och vilka troffar de håller.(ungefär som en karta över tanganyika sjön med bilder över alla arter). Då kanske det vore enklare att få tag på det man är ute efter.

                          Kommentar

                          • 56ovwal
                            Användare
                            • mars 2004
                            • 664

                            #14
                            Jag vill minnas en diskussion om att Facebook äger rättigheterna till alla foton som läggs in av medlemmarna. Rätta mig gärna om jag har fel för mig. Men om så är fallet hade iallafall inte jag lagt in några bilder på några Tropheus exempelvis.
                            Pigge
                            Bygger ny akvarielokal:
                            http://ovwali.blogg.se/
                            Uppdaterad:2011-12-23

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              Användare
                              • november 2005
                              • 530

                              #15
                              Ursprungligen postat av 56ovwal
                              Jag vill minnas en diskussion om att Facebook äger rättigheterna till alla foton som läggs in av medlemmarna. Rätta mig gärna om jag har fel för mig. Men om så är fallet hade iallafall inte jag lagt in några bilder på några Tropheus exempelvis.
                              Det tror jag inte, men jag vet inte säkert? Varför finns det i så fall upphovsrätt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...