Dajana Spirulina & Chlorella flingor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    Dajana Spirulina & Chlorella flingor

    Undrar hur bra detta flingfoder är jämfört med Tropical Super Forte?

    Dajanas foder är ju bra mycket billigare, men nu är ju inte priset det som avgör vad jag matar mina troffar med. Men frågan är ju om tropical super forte är ett bättre foder än Dajana Spirulina & Chlorella flingor? Är det inte någon klar skillnad så kan jag lika gärna köpa dajana.

    Ger Dajana till mina Chimba F1 och dom äter det med stor glädje. Har dock aldrig matat med Tropical Super Forte och har därmed ingen uppfattning för att kunna jämföra. Sedan vilket som är bäst på lång sikt kommer väll att visa sig. Båda anger ju ungefär samma spec och ungefär lika mycket proteiner.

    Så dela med er av era ev erfarenheter av dessa foder!
  • rent vatten
    Användare
    • november 2005
    • 530

    #2
    Ursprungligen postat av doohan
    Undrar hur bra detta flingfoder är jämfört med Tropical Super Forte?

    Dajanas foder är ju bra mycket billigare, men nu är ju inte priset det som avgör vad jag matar mina troffar med. Men frågan är ju om tropical super forte är ett bättre foder än Dajana Spirulina & Chlorella flingor? Är det inte någon klar skillnad så kan jag lika gärna köpa dajana.

    Ger Dajana till mina Chimba F1 och dom äter det med stor glädje. Har dock aldrig matat med Tropical Super Forte och har därmed ingen uppfattning för att kunna jämföra. Sedan vilket som är bäst på lång sikt kommer väll att visa sig. Båda anger ju ungefär samma spec och ungefär lika mycket proteiner.

    Så dela med er av era ev erfarenheter av dessa foder!
    Nu när vi ändå är inne på foderfrågor så undrar jag om det är bra med skalad artemia till troffeyngel. Eller är det NLS grow och söndersmulat flingfoder som gäller?

    Kommentar

    • Cronan
      Användare
      • juli 2008
      • 907

      #3
      Ursprungligen postat av rent vatten
      Nu när vi ändå är inne på foderfrågor så undrar jag om det är bra med skalad artemia till troffeyngel. Eller är det NLS grow och söndersmulat flingfoder som gäller?
      Till mina troffeynel kör jag NLS grow,grönflingor,cyklops och räkmix. Har för mig att artemia inte är det bästa till troffar men jag kan ha fel.

      Kommentar

      • doohan
        NCS Medlem
        • augusti 2004
        • 1607

        #4
        När

        Ursprungligen postat av Cronan
        Till mina troffeynel kör jag NLS grow,grönflingor,cyklops och räkmix. Har för mig att artemia inte är det bästa till troffar men jag kan ha fel.
        man läser under artbeskriningen på dubbar här på ncs, så står det att ynglen kan matas med nykläckt artemia. Har också fått för mig att artemia inte är bra till troffar. Efter att ha läst det plus att en odlare jag besökte hade sina artemiakläckare igång för fullt när jag var där,o han odlar mest troffar!

        Därför tänkte jag att då borde ju även skalade artemia ägg vara ett bra alternativ? Rätt så klyven efter allt man har läst om foder till troffar o deras yngel, därav så undrar både jag o Rent Vatten om just artemia ägg?

        Kommentar

        • jonre723
          Användare
          • oktober 2004
          • 439

          #5
          Att mata ovana troffar med vuxen artemia kan ställa till med problem, men knappast nykläckt artemia.
          Och så är det.
          /J

          Kommentar

          Arbetssätt...