Min Emmiltos dog :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TutenStain
    Användare
    • september 2008
    • 168

    Min Emmiltos dog :(

    Min kära Metriaclima Emmiltos hane hittade jag död under en lava sten i dag. Han hade på något sätt fastnat med huvudet före (nej stenen hade inte ramlat, han bara fastnade)

    Han har alltid varit pigg och han var sedan andra dagen dominant i akvariet.

    Är så ledsen
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #2
    Ajajajajj sånt händer. Det är bara att bryta ihop o komma igen.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #3
      förmodligen så dör ju inte fisken pga av den fastnade om den inte grävt och stenen rasat över den, mer troligt att den lagt sig vid stenen skadad eller döende på något sätt kanske en revir strid med nån annan hanne.
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • TutenStain
        Användare
        • september 2008
        • 168

        #4
        Ursprungligen postat av cichlids4fun
        förmodligen så dör ju inte fisken pga av den fastnade om den inte grävt och stenen rasat över den, mer troligt att den lagt sig vid stenen skadad eller döende på något sätt kanske en revir strid med nån annan hanne.
        Han fastnade mellan två stenar. Detta har hänt en gång, men då lyckade jag ta bort honom innan det var för sent. Denna gång märkte jag inget. Hans huvud var i mellan två stenar medans hans kropp "hängde" 45 grader i luften. Kan jämföras med ett spjut som fastnar i marken efter ett kast? Det är svårt att förklara, men hoppas ni förstår.

        Kommentar

        Arbetssätt...