Man är tokig,eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Winston
    Användare
    • december 2007
    • 51

    Man är tokig,eller?

    Hej!
    Vad är det som drabbar en?

    Jo man åker 92 mil för att hämta ettt akvarium som man letat efter (aqualux 107x107 hörnakvarium med BTN- moduler).

    Man läser på i ca 2 år i ciklidforumet, troffetråden, vissa dagar jämt, vissa dagar aldrig.

    Man sticker till Sala, Uppsala för att hämta fisk (ca 50 mil) kasakalawe.

    Köper Metronidazole, nitrivec, easy life och nls.
    Ja dålå så
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Jadu...välkommen in i den galna världen av ciklidioter!

    Och lycka till med din "nyfunna" hobby...du kommer säkert ha många trevliga timmar med hobbyn som väger upp de där resorna.

    Roligt att läsa din väg till hobbyn!

    Kommentar

    • rent vatten
      Användare
      • november 2005
      • 530

      #3
      Ursprungligen postat av Winston
      Hej!
      Vad är det som drabbar en?

      Jo man åker 92 mil för att hämta ettt akvarium som man letat efter (aqualux 107x107 hörnakvarium med BTN- moduler).

      Man läser på i ca 2 år i ciklidforumet, troffetråden, vissa dagar jämt, vissa dagar aldrig.

      Man sticker till Sala, Uppsala för att hämta fisk (ca 50 mil) kasakalawe.

      Köper Metronidazole, nitrivec, easy life och nls.
      Är man riktig cklidnörd så läser man alla dagar.Grattis till fina fiskar föresten.

      Kommentar

      • HåE
        Användare
        • september 2007
        • 1525

        #4
        Nej du är inte galen. Du är helt enkelt akvarienörd, och det är vi alla. Om man brinner för något så gör man. Jag åker tex flera hundra mil varje sommar för att fiska.
        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #5
          Jadu!

          Ursprungligen postat av Winston
          Hej!
          Vad är det som drabbar en?

          Jo man åker 92 mil för att hämta ettt akvarium som man letat efter (aqualux 107x107 hörnakvarium med BTN- moduler).

          Man läser på i ca 2 år i ciklidforumet, troffetråden, vissa dagar jämt, vissa dagar aldrig.

          Man sticker till Sala, Uppsala för att hämta fisk (ca 50 mil) kasakalawe.

          Köper Metronidazole, nitrivec, easy life och nls.
          Jag var ju med igår o köpte troffar med dig i Sala och Uppsala. Grymt snygga och lovande kasakalawe du köpte Mats. Föräldragruppen var grymma. Stora o köttiga med snygga färger.

          Mina Chimba blev grymt röda när jag koppat in dem i akvariet.Dom 10st Yngel som överlevde resan slogs efter 30 sek i nya akvariet o dom var ca 2cm långa (obs bara 3st slogs). Dom övriga som var ca 4-5cm var dom som blev superröda. Vilka härliga fiskar, skitsnygga och med massor av fart.
          Senast redigerad av doohan; 07 juni 2009, 10:24.

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • december 2004
            • 4744

            #6
            Hehehehe en rätt målande beskrivning Windston. Man blir ibland drabbad av den här hobbyn. Fullt normalt och går över om 30 år. Ja tror dessutom att alla drabbas av svackor när det är mindre kul men att de flesta kommer över det oxå. Så välkommen i gänget
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • Winston
              Användare
              • december 2007
              • 51

              #7
              Ursprungligen postat av LN
              Hehehehe en rätt målande beskrivning Windston. Man blir ibland drabbad av den här hobbyn. Fullt normalt och går över om 30 år. Ja tror dessutom att alla drabbas av svackor när det är mindre kul men att de flesta kommer över det oxå. Så välkommen i gänget
              Tack! Jag hade malawi förr i flera men på senare år sneglat åt troffar. Det inte
              väl bara med troffar. Förberett mig i två år ( av och till)till rätt tillfälle och då klipper man till. Jag läst på allt vad jag kan komma över på detta formidabla forum (citat Willhelm) finns säkert mer. Jag har dock ganska mycket kött på benen.

              Såg föräldragruppen live igår med doohan, då visste jag att jag valde rätt.
              Rensade allt fick med mig 41st.F1

              Heltråkigt att ha mörklagt i 2 dar, det känns ju bra att det blir mindre stress, mindre bra att inte se..........

              Riktigt roligt är det ju att ha en förstående fru i det här sammanhanget.
              Ja dålå så

              Kommentar

              • doohan
                NCS Medlem
                • augusti 2004
                • 1607

                #8
                Har

                Ursprungligen postat av Winston
                Tack! Jag hade malawi förr i flera men på senare år sneglat åt troffar. Det inte
                väl bara med troffar. Förberett mig i två år ( av och till)till rätt tillfälle och då klipper man till. Jag läst på allt vad jag kan komma över på detta formidabla forum (citat Willhelm) finns säkert mer. Jag har dock ganska mycket kött på benen.

                Såg föräldragruppen live igår med doohan, då visste jag att jag valde rätt.
                Rensade allt fick med mig 41st.F1

                Heltråkigt att ha mörklagt i 2 dar, det känns ju bra att det blir mindre stress, mindre bra att inte se..........

                Riktigt roligt är det ju att ha en förstående fru i det här sammanhanget.
                du tjuvkikat på fiskarna Mats?

                Kommentar

                • Winston
                  Användare
                  • december 2007
                  • 51

                  #9
                  Ursprungligen postat av doohan
                  du tjuvkikat på fiskarna Mats?
                  Har väl gluttat lite, men bara längst fram såg inga döingar.

                  Abstinens.......
                  Ja dålå så

                  Kommentar

                  • doohan
                    NCS Medlem
                    • augusti 2004
                    • 1607

                    #10
                    jag

                    har kollat tempen på vattnet ett antal gånger då jag har bytt doppvärmare. Så jag har sett llite chimba glida runt i ena änden på akvariet. Såg fina ut

                    Kommentar

                    • frasse74
                      Användare
                      • december 2002
                      • 97

                      #11
                      Ursprungligen postat av Winston
                      Hej!
                      Vad är det som drabbar en?

                      Jo man åker 92 mil för att hämta ettt akvarium som man letat efter (aqualux 107x107 hörnakvarium med BTN- moduler).

                      Man läser på i ca 2 år i ciklidforumet, troffetråden, vissa dagar jämt, vissa dagar aldrig.

                      Man sticker till Sala, Uppsala för att hämta fisk (ca 50 mil) kasakalawe.

                      Köper Metronidazole, nitrivec, easy life och nls.
                      Jag hoppas allt fungerar som det ska med akvariet.

                      /Peter Söderköping

                      Kommentar

                      • Winston
                        Användare
                        • december 2007
                        • 51

                        #12
                        Ursprungligen postat av frasse74
                        Jag hoppas allt fungerar som det ska med akvariet.

                        /Peter Söderköping
                        Jo tack vilket kanonakvarie jag köpte av dig, pedantskött. Det var ett exakt ett sånt jag tänkte köpa men de hade lagt ner tillverkningen. Ett stort plus var ju BTN-modulerna, det är skitsnyggt.

                        Tack
                        Ja dålå så

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • december 2004
                          • 4744

                          #13
                          Ser fram emot lita bilder.
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • Winston
                            Användare
                            • december 2007
                            • 51

                            #14
                            Ursprungligen postat av LN
                            Ser fram emot lita bilder.
                            Jorå nog skall det bli lite bilder allt, men jag måste täcka av först och plugga på hur man lägger upp en bild......
                            Ja dålå så

                            Kommentar

                            • LN
                              Användare
                              • december 2004
                              • 4744

                              #15
                              Lättast är det att bli medlem då kan du lägga upp bilder direkt i tråden.
                              Som medlem får du/ni dessutom 4 nummer av världens bästa fisktidning Ciklidbladet. O så stöder man föreningen och hemsidan.
                              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...