Storlek på kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #16
    375 är väl ett ganska vanligt minimått för vuxna troffar-fördelen är att du inte behöver ha så många, 32 stycken tror jag är närmast perfekt.
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • februari 2005
      • 2753

      #17
      Ursprungligen postat av rent vatten
      Hej
      Jag har idag ett rio juvel 240l och har köpt mina första troffar.Det är bara yngel så det går bra än så länge.Jag undrar om jag måste gå upp i akvarie storlek om jag vill behålla alla yngel ca (32 st )som vuxena. Om jag behöver hur stort behövs då? Jag ska enbart ha mina pembor i karet.
      Klart du ska skaffa en större burk 375liter är helt perfekt till 30 troffar, jag kör 540liter till mina grupper som är 30 eller fler, onödig höjd tycker en del men jag tycker faktiskt mina fiskar använder hela burkarnas simvolym. Min dubbegrupp 20st har vuxit till sig i ett 325 liters men jag inhandlade ett 375 liters på blocket igår(tack för tipset)som dom ska få flytta över till. Den extra längden 25cm är riktigt värdefull, tycker jag.
      Akvariet jag kom över var ett riktigt fynd, 375l dalazooline, Dubbla Eheimkraftpaket med extra kassetter, inlimmade filterhörnor i bägge ändar, 2 powehead, fin korallsand, ramp med fullängdsrör 3st, och en hel del massa annat som jag inte hunnit gå igenom ännu så håll koll på blocket om du letar större burk.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • rent vatten
        Användare
        • november 2005
        • 530

        #18
        Ursprungligen postat av tege
        Klart du ska skaffa en större burk 375liter är helt perfekt till 30 troffar, jag kör 540liter till mina grupper som är 30 eller fler, onödig höjd tycker en del men jag tycker faktiskt mina fiskar använder hela burkarnas simvolym. Min dubbegrupp 20st har vuxit till sig i ett 325 liters men jag inhandlade ett 375 liters på blocket igår(tack för tipset)som dom ska få flytta över till. Den extra längden 25cm är riktigt värdefull, tycker jag.
        Akvariet jag kom över var ett riktigt fynd, 375l dalazooline, Dubbla Eheimkraftpaket med extra kassetter, inlimmade filterhörnor i bägge ändar, 2 powehead, fin korallsand, ramp med fullängdsrör 3st, och en hel del massa annat som jag inte hunnit gå igenom ännu så håll koll på blocket om du letar större burk.
        Har du fått några yngel än Tege?

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #19
          Det

          Ursprungligen postat av tege
          Klart du ska skaffa en större burk 375liter är helt perfekt till 30 troffar, jag kör 540liter till mina grupper som är 30 eller fler, onödig höjd tycker en del men jag tycker faktiskt mina fiskar använder hela burkarnas simvolym. Min dubbegrupp 20st har vuxit till sig i ett 325 liters men jag inhandlade ett 375 liters på blocket igår(tack för tipset)som dom ska få flytta över till. Den extra längden 25cm är riktigt värdefull, tycker jag.
          Akvariet jag kom över var ett riktigt fynd, 375l dalazooline, Dubbla Eheimkraftpaket med extra kassetter, inlimmade filterhörnor i bägge ändar, 2 powehead, fin korallsand, ramp med fullängdsrör 3st, och en hel del massa annat som jag inte hunnit gå igenom ännu så håll koll på blocket om du letar större burk.
          låter som ett fynd Kraftpaketen är grymma, har själv ett med extra filtermodul och det märktes inte på kraften i utblåset att jag satt dit en till filtermodul! Dubbla 2252 + 2st powerheads lär ge rejäl cirkulation. Antar att du kanske inte kommer att köra alla pumparna i 375an eller? Fiskarna kommer att få motion

          Vilket tips var det?

          Kommentar

          • tege
            Användare
            • februari 2005
            • 2753

            #20
            Ursprungligen postat av rent vatten
            Har du fått några yngel än Tege?
            Kirizayngel börjar det bli riktigt gott om, även en del dubbeyngel. Dubbarna börjar faktiskt att ta sig, var lite besviken på dom ett tag så det blir spännande med en större burk.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

            Kommentar

            • tege
              Användare
              • februari 2005
              • 2753

              #21
              Ursprungligen postat av doohan
              låter som ett fynd Kraftpaketen är grymma, har själv ett med extra filtermodul och det märktes inte på kraften i utblåset att jag satt dit en till filtermodul! Dubbla 2252 + 2st powerheads lär ge rejäl cirkulation. Antar att du kanske inte kommer att köra alla pumparna i 375an eller? Fiskarna kommer att få motion

              Vilket tips var det?
              Bägge kraftpaketen ska i det räcker bra tycker jag.
              Tips o tips, det var rentvatten som skrev om att han hade ett 375liters på gång. därav gick jag in på blocket och letade lite.
              https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

              Kommentar

              Arbetssätt...