Spännande Aulonocara med vaddå i 420 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Museo12
    Användare
    • oktober 2005
    • 153

    Spännande Aulonocara med vaddå i 420 liters

    Har ett 420 liters för uppstart. Hade tänkt mig Aulonocara med något annat. Vill skapa spänning i karet, men har idétorka..... Tycker Delfinciklider är coola, så det tänkte jag stoppa in, men de brukar inte bry sig så mycket om vad som händer i akvariet, så spänning kanske de inte bidrar med.

    Några tips på Aulonocara och några andra som kan bidra med lite spänning?
    Senast redigerad av Museo12; 23 mars 2009, 11:30.
  • Museo12
    Användare
    • oktober 2005
    • 153

    #2
    Någon som har någon idé?

    Kommentar

    • Peter_A_F
      Användare
      • januari 2008
      • 809

      #3
      Jag tycker min Afra är ganska uppkäftiga... brukar mucka med varandra, utan att bråka allt för mycket med övriga invånare. Kanske lagom hårda för att att funka med Aulonocara...

      Men håller mest på att skaffa mig erfarenheter så jag har igentligen inte så stor koll på vad som passar bäst ihop. Men min Firefish hona funkar utan problem med båda Afra och Delfiner...
      - 720 liter med Malawi.

      Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

      Lägg till ciklid.org på iGoogle!

      Kommentar

      • Mattias777
        Användare
        • november 2006
        • 1493

        #4
        Skulle tippsa att hellre köpa Placidochromis phenochilus Mdoka istället för Moorii. De är inte lika buffliga sen tycker jag de är snyggare än Moorii.

        Någon Lethrinops art kan jag tippsa om. Albus, Red cap Itungi m.m


        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

        Kommentar

        • Peter_A_F
          Användare
          • januari 2008
          • 809

          #5
          Ursprungligen postat av Mattias777
          Skulle tippsa att hellre köpa Placidochromis phenochilus Mdoka istället för Moorii. De är inte lika buffliga sen tycker jag de är snyggare än Moorii.

          Någon Lethrinops art kan jag tippsa om. Albus, Red cap Itungi m.m
          Jag gillar Moorii eftersom jag gillar deras stil... men de är ju inte vackra, snarare fulsnygga.

          Däremot får jag tacka för tipset om C. Afra som jag verkligen trivs med. Det är också de som jag lyckats bäst med. På knappt ett år har de från fem individer blivit strax över 10 stycken (utan att jag tagit hand om ynglen).
          - 720 liter med Malawi.

          Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

          Lägg till ciklid.org på iGoogle!

          Kommentar

          • Mattias777
            Användare
            • november 2006
            • 1493

            #6
            Ursprungligen postat av Peter_A_F
            Jag gillar Moorii eftersom jag gillar deras stil... men de är ju inte vackra, snarare fulsnygga.

            Däremot får jag tacka för tipset om C. Afra som jag verkligen trivs med. Det är också de som jag lyckats bäst med. På knappt ett år har de från fem individer blivit strax över 10 stycken (utan att jag tagit hand om ynglen).
            Ja, Moorri är charmiga men de kan hämma andra halpisar och vekare aulonocaror. Afran som du har ynglar av sig värre än kaniner =)


            http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

            Kommentar

            • Museo12
              Användare
              • oktober 2005
              • 153

              #7
              Tack för tipsen,

              Jag har tittat en del på C. affra, men sen jag läste (kommer inte ihåg var) att de tagit död på resten av firrar i någons akvarie blev jag tveksam. Det kan förstås bero på dålig blandning av olika sorter.

              Lethrinop Alba var en riktig snygging. Hittade dock ingen bild på någon hona...

              C. Moori är en favorit. Vilka Aulonocaror är tuffare och skulle kunna stå emot?

              Kommentar

              • HenrikV
                Användare
                • februari 2007
                • 697

                #8
                Ursprungligen postat av Museo12
                Vilka Aulonocaror är tuffare och skulle kunna stå emot?
                Aulonocara Jacobfreibergi är väl tuffare. Men är det inte så att C. moorii lever med just aulonocaror i sjön? Malawiexperter från bekräfta eller dementera denna uppgift.

                Kommentar

                Arbetssätt...