M.esthere "rödzebra"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    M.esthere "rödzebra"

    jag har själv hemma den M.esthere el callainos "korrallzebra" där.. jag fråga om den kan ihop med annan m.esthere "rödzebra" o "rödzebra- ob"?? eller inte dåå??? är korallzebra den M.callionos??? eller hur dåå??
    Senast redigerad av classe; 19 mars 2009, 00:03.
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • endymion

    #2
    Korallzebra och rödzebra är olika fiskar och jag skulle gissa på att de korsar sig om man blandar dem. Så jag skulle inte ha dem ihop och det finns inget latinskt namn på korallzebrorna.

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      Ursprungligen postat av endymion
      Korallzebra och rödzebra är olika fiskar och jag skulle gissa på att de korsar sig om man blandar dem. Så jag skulle inte ha dem ihop och det finns inget latinskt namn på korallzebrorna.
      ok så bra vet den.. så den jag tycker mina korallzebra den är snyggt o häftligt så tänker skall odlar samlar den.. så den jag letar den efter riktig den vilka metriclima den med korallzebra den finns ingen i rödzebror där eller ob där.. och eller i callainos där.. så var den kommer ifrån korallzebra.. den är mkt fina fisk.. kanske "Deelay" den han veta mest den...
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Det verkar inte vara någon som exakt vet om Korallzebran är en odlingsvariant, hybrid eller om det är en naturlig form. Det jag kan se genom att titta på fiskarna är att Korallzebran har en längre och smalare underkäke jämfört med en rödzebra.

        Kommentar

        Arbetssätt...