Blanda Frontosor med Delfinciklider??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kimpa
    Användare
    • februari 2009
    • 33

    Blanda Frontosor med Delfinciklider??

    Öppnar upp för diskussion ang blandning av Delfinciklider med Frontosor. Jag personligen föredrar ej att blanda fiskar från olika sjöar men jag kan inte motstå dessa två otroligt vackra fiskar. Skulle vilja ha lite synpunkter på dessa två, är det kanske nån där ute som rent av håller dessa arter tillsammans?
    För tillfället håller jag en grupp på 2+3 Frontosor och är intresserad av nån till art i karet. Va ett tag inne på snäcklekare men jag vet inte..

    Får se vad detta ger, kanske dyker det upp nått förslag som är intressant

    Mvh Kim
  • Peter_A_F
    Användare
    • januari 2008
    • 809

    #2
    Jag tog över en del fiskar när jag köpte mitt akvarie begagnat.

    Det är uteslutande Malawi bortsett från ett charmigt Frontosa par. Det var också med ett par Delfin ciklider... och det är ju också en fantastisk rolig ciklid... pigg, nyfiken med mycket rörelse.

    Jag har kompletterat med ytterligare fem stycken Delfin Ciklider eftersom jag gillar dess personlighet. Kanske inte vackraste men en av de roligaste som jag träffat på hittills.

    Om man bortser från det faktum att de inte är från samma afrikanska sjö så tycker jag att det borde fungera utmärkt med dessa två ciklider i samma kar... men kolla i Frontosa tråden där de som har mer erfarenhet av Frontosor borde kunna svara ännu bättre!
    - 720 liter med Malawi.

    Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

    Lägg till ciklid.org på iGoogle!

    Kommentar

    • Kimpa
      Användare
      • februari 2009
      • 33

      #3
      Tack för svaret, ska prova frontosatråden

      Kommentar

      • gassse
        Användare
        • november 2013
        • 1

        #4
        Har inte själv haft dessa fiskar ihop men har en akvaristvän som hade det förr.
        Han hade 720 och blandade storlekar av båda arterna och de trivdes och ynglade av sig friskt.

        Kommentar

        • Ola Sjödin
          Användare
          • augusti 2003
          • 514

          #5
          Jag skulle svara ett tveklöst "JA" på den frågan. Frontosor (i alla fall standard varianten från Burundi) är lite sävliga och delfinernas lite försiktiga personlighet passar fint till detta.

          Kommentar

          Arbetssätt...