Blanda Trewavasae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • unger
    Användare
    • februari 2005
    • 216

    Blanda Trewavasae

    Jag har Lab Trew black top Higga reef - två grupper i två olika akvarier. Jag har dels en med normala blå hannen med ob honor. Och en med en MC hane plus ob honor. Är det klokt att sätta ihop de till en stor grupp med 3 + 7 istället. Är lite rädd att min stora MC hane inte leker av sina honor då och att det istället blir de vanliga blå som tar över.
  • maltandis
    Användare
    • oktober 2003
    • 1567

    #2
    Ursprungligen postat av unger
    Jag har Lab Trew black top Higga reef - två grupper i två olika akvarier. Jag har dels en med normala blå hannen med ob honor. Och en med en MC hane plus ob honor. Är det klokt att sätta ihop de till en stor grupp med 3 + 7 istället. Är lite rädd att min stora MC hane inte leker av sina honor då och att det istället blir de vanliga blå som tar över.
    Är de lika stora (killarna) så tror jag nog att den "vanliga" får komma till fler ggr än MC-killen. Är det viktigt för dig att det är den dyrare hanen som leker av honorna så låt då MC-killen få alla honor och sälj den "vanliga".

    Har du vägarna förbi Sthlm/Södertälje får du gärna ta med dig ett gäng yngel av Higga reef. (oavsett vilken hane som får komma till)
    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      nej inte bra blanda den.. så blir risk korsa ingen lust att sälja den.. så jag har själv den köra med trewavasae occra-chilumba så den.. ingen skaffa nån mera..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      • unger
        Användare
        • februari 2005
        • 216

        #4
        När nästa kull e stor nog så kommer jag förbi stockholm. tyvärr så pajade en doppvärmare i ett yngelkar och alla 3-5 cm kokade en tragisk morron.Men det går ett par nya kullar som e 1-2 cm ....

        Kommentar

        Arbetssätt...