malawiciklider!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smw

    malawiciklider!!

    Går det och kombinera malawiciklider med någon annan fiskart och isåfall vilken???
    375L 14st malawiciklider!!
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Finns ju en uppsjö med arter i sjön att välja mellan...

    /Jocke

    Kommentar

    • Peter_A_F
      Användare
      • januari 2008
      • 809

      #3
      Vad hade du tänkt dig?

      Det finns ju som sagt en och annan att välja från när det gäller Malawi... men klart någon L-Mal kan du ju alltid ha. Vill du ha tetra och sådant så är det Amerikanska ciklider som gäller..
      - 720 liter med Malawi.

      Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

      Lägg till ciklid.org på iGoogle!

      Kommentar

      • smw

        #4
        vet inte vad jag vill ha ha bara hört att malwisar ska vara olämpliga att blanda med andra arter.
        Vet att det fins mängder med fina fiskar i sjön.
        Är bara nyfiken om det fins någon med andra arter tillsamans!!

        Kommentar

        • specmats
          Användare
          • december 2004
          • 3060

          #5
          Ursprungligen postat av smw
          vet inte vad jag vill ha ha bara hört att malwisar ska vara olämpliga att blanda med andra arter.
          Vet att det fins mängder med fina fiskar i sjön.
          Är bara nyfiken om det fins någon med andra arter tillsamans!!
          lite malar och kanske regnbågsfisk, men det finns arter i det oändliga bara från malawi så till en början koncentrera dej på det.läs på förutsättningar för de du vill ha och återkom, ett tips är många av varje art-då menar jag minimum 8-10st, lycka till
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

          Akvarie-setup (Salt)

          Kommentar

          • Prayerman
            Användare
            • juni 2004
            • 1314

            #6
            Om man nu vill blanda Malawi med arter som inte finns i Malawisjön så är det ändå en del saker att tänka på. Det är viktigt att fisken i fråga inte är för liten. Tetror blir mat direkt, men även en del fiskar som har hyffsad storlek kan bli mat då deras sätt att röra sig kan göra att Cikliderna ser det som "matfisk". Men tror att det delvis beror på hur man koppar in fisken. Jag stoppade i två siamesiska algätare i ett malawikar när jag blev tvungen att lägga ner ett annat kar. Den ena åt de upp, men den andra klarade sig. När han väl överlevt några timmar hade de vant sig vid honom. Idag, 5 år senare simmar han fortfarande runt tillsammans med sina Malawivänner, störst i karet för ögonblicket. Han brukar jaga Malawicikliderna ibland.
            Så visst, mycket kan funka om man gör det på rätt sätt. Beror ju väldigt mycket på om det är fullvuxna malawi du har eller inte. Sen är frågan om det egentligen är så kul att blanda, jag tycker det inte. Förutom då det gäller min Siamesiska algätare, han är lite kult här hemma.
            Tomas Wallengren
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

            Kommentar

            Arbetssätt...