Hur länge lever Malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Prayerman
    Användare
    • juni 2004
    • 1314

    Hur länge lever Malawiciklider

    Alltså, jag förstår ju att det kan variera lite från art till art och så... men någon som vet eller hur länge har era fiskar levt?
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Finns en Zebra från Katale här i stan som lär vara 14-15 år plus att han var 14 cm vid import (hur gammal den nu kan ha vari då?).
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Räkan
      Användare
      • februari 2009
      • 25

      #3
      Ursprungligen postat av Prayerman
      Alltså, jag förstår ju att det kan variera lite från art till art och så... men någon som vet eller hur länge har era fiskar levt?
      Har hört någon gång att dom minsta blir runt 12 år gammla och dom största runt 18 år gammla men jag vet inte säckert.
      Ingen kan allt, men alla kan något.

      Kommentar

      • Prayerman
        Användare
        • juni 2004
        • 1314

        #4
        Okej, någon annan som vet lite mer. Verkar ju som de kan leva rätt länge. Är det någon som haft en och samma så länge?
        Tomas Wallengren
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • april 2007
          • 1147

          #5
          brukar 10-13 år runt där men den behöver på vilka skötsel du om den byter vatten rätt..
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          • Erik Österlund
            Användare
            • januari 2005
            • 3788

            #6
            Har för mig att Micke här på forumet (och på ciklider.se) berättade om någon Aulonocara han hade haft i 15 år.

            Åldern på fisken beror på vattenkvalitet och foder, sen är det väl säkert mest avgörande hur stark individen är i övrigt om den klarar av att stå emot sjukdommar osv.

            Kommentar

            Arbetssätt...