Nls + Troffar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • RobbanG
    svarade
    Ursprungligen postat av robjo
    Här är några bilder på Kalambo som enbart är uppfödda på NLS Cichlid formula.

    /Robban
    Märker du någon skillnad på färg och kroppsform på dessa än yngel som du fött på annat foder?

    Lämna en kommentar:


  • Lutt
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Något har slagit snett med melaninet om jag förstått det rätt, fisken blir helt gul vid utfärgning.
    Den har ingen större framgång i sjön så vi får nog kalla den för en odlingsform.



    specmats

    Fodret är riktigt bra om man har koll på mängden, inget får bli liggandes för det är då höljet löses upp och grummlar vattnet.
    Xanthoriska troffar!?!? bilder

    Lämna en kommentar:


  • Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av doohan
    om du kör med Nls Grow upp till 3cm då eller?
    Har gjort det tidigare men har gått över till Cichlid Formula med bara positiva effekter. Med en kvarn maler jag ner Cichlid Formula till småttingarna.

    Hälsningar

    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • doohan
    svarade
    Undrar

    Ursprungligen postat av Johan F
    Själv använder jag mig av Cichlid Formula 1mm går väldigt bra vid +3cm ungdjur.

    Hälsningar

    /Johan
    om du kör med Nls Grow upp till 3cm då eller?

    Lämna en kommentar:


  • Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av Oxygar
    Vad rekomenderar ni till 3-4 cm troffel yngel. Thera-a lr Spectrum Grow ibörjan innan jag går över till Spectrum Cichlid Formula? Kommer samtidigt som den maten köra med egen gjord räkmix med spirulina.
    Själv använder jag mig av Cichlid Formula 1mm går väldigt bra vid +3cm ungdjur.

    Hälsningar

    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • Oxygar
    svarade
    Vad rekomenderar ni till 3-4 cm troffel yngel. Thera-a lr Spectrum Grow ibörjan innan jag går över till Spectrum Cichlid Formula? Kommer samtidigt som den maten köra med egen gjord räkmix med spirulina.

    Lämna en kommentar:


  • specmats
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Något har slagit snett med melaninet om jag förstått det rätt, fisken blir helt gul vid utfärgning.
    Den har ingen större framgång i sjön så vi får nog kalla den för en odlingsform.



    specmats

    Fodret är riktigt bra om man har koll på mängden, inget får bli liggandes för det är då höljet löses upp och grummlar vattnet.
    ok och hmm!, får se om det blir en ny dyr inköp ala dainichi

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Är Kiriza Gold en odlingsform?
    Något har slagit snett med melaninet om jag förstått det rätt, fisken blir helt gul vid utfärgning.
    Den har ingen större framgång i sjön så vi får nog kalla den för en odlingsform.



    specmats

    Fodret är riktigt bra om man har koll på mängden, inget får bli liggandes för det är då höljet löses upp och grummlar vattnet.

    Lämna en kommentar:


  • robjo
    svarade
    Här är några bilder på Kalambo som enbart är uppfödda på NLS Cichlid formula.

    /Robban

    Lämna en kommentar:


  • specmats
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Det blir tyvärr inget... bra foder men det har 2 stora nackdelar.

    1. det kläggar ihop i foderautomater.
    2. bentonit hinnan runt varje pellet löser upp sig väldigt fort så vattnet blir otroligt dimmigt varje dag under några timmar....
    trist att höra, när jag använde det märkte jag inget sånt, iof matar jag inte som en kycklingfarmare skämtåsido är ute efter ett intressant komplement till NLS som jag hitills är nöjd med, och även ett bra färgfoder

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Är Kiriza Gold en odlingsform?

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Ursprungligen postat av RobbanG
    Men har dom den där höga mer vf-lika formen som kan vara svår att få till med odlade yngel?
    Dom jag refererar till är redrainbow och kiriza gold, ingen av dom är långsmal.
    Båda arterna har ganska höga kroppar.
    Jag kan ta ett foto senare och visa.

    Lämna en kommentar:


  • Oxygar
    svarade
    Okey. Tack för svaren men mina troffar är ca 3-4 cm nu. Tycker ni att ja ska mata dom med Thera-a ett tag innan ja börjar med Cichlid formula när dom har blivit större?

    Lämna en kommentar:


  • RobbanG
    svarade
    Ursprungligen postat av deelay
    Dom som jag dragit från 3cm som idag är 8-10cm tycker jag ser bra ut.
    Jag har ännu inte dragit upp några från dag 1 på NLS.
    Men har dom den där höga mer vf-lika formen som kan vara svår att få till med odlade yngel?

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Ursprungligen postat av RobbanG
    Du som testat NLS på många troffar ett tag. Hur tycker du formen på ungtroffar utvecklas vid matning med NLS?

    Dom som jag dragit från 3cm som idag är 8-10cm tycker jag ser bra ut.
    Jag har ännu inte dragit upp några från dag 1 på NLS.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...