Ny "Golden" eller "Röd zebra"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jarnis
    Användare
    • november 2005
    • 415

    Ny "Golden" eller "Röd zebra"?

    Vad tror ni, finns det några nya "Golden" eller "Röd Zebra" kvar att upptäcka i Malawisjön? Eller har man vänt på varje sten vid det här laget. Finns det kanske någon runt sjön som sitter på en "skatt" och håller på att producera upp ett större antal för "lansering"?
    Micke
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Hur menar du? Det finns väl gott om dem kvar i sjön?
    Tony Englund

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Ursprungligen postat av Tony
      Hur menar du? Det finns väl gott om dem kvar i sjön?
      Jag tror han undrar om det finns någon stänkare kvar i sjön, dvs något med otroligt starka färger... =)

      Jag tror inte det finns någon sådan som inte är upptäckt redan... det vore ju skoj om det fanns men det känns inte som vi har sån tur =)
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Jarnis
        Användare
        • november 2005
        • 415

        #4
        Ursprungligen postat av deelay
        Jag tror han undrar om det finns någon stänkare kvar i sjön, dvs något med otroligt starka färger... =)

        Jag tror inte det finns någon sådan som inte är upptäckt redan... det vore ju skoj om det fanns men det känns inte som vi har sån tur =)
        Ja, det var så jag menade. Om det kan tänkas att dyka upp en ny art som hamnar på topp 5 plats i framtiden
        Micke

        Kommentar

        • palleh
          Användare
          • december 2006
          • 704

          #5
          Finns det inte lite trend vågor i det där? Ni som varit med länge i gamet, hur länge har röd zebran och golden haft en sån hög placering på top 10 listan?
          http://picasaweb.google.com/palleph

          Nya bilder laddas upp hela tiden


          Mvh Patrik

          Kampfisk!

          Kommentar

          • si1ver
            Användare
            • augusti 2008
            • 63

            #6
            Kommer nog komma avelsvarianter av olika ciklider som kan ta sig in på top 5, bara de har starka färger som säljer.

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • september 2002
              • 5394

              #7
              Ursprungligen postat av palleh
              Finns det inte lite trend vågor i det där? Ni som varit med länge i gamet, hur länge har röd zebran och golden haft en sån hög placering på top 10 listan?
              Alltid typ... att ha rödzebra i ett malawikar va ju lika självklart som att ha vatten i det =)
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • palleh
                Användare
                • december 2006
                • 704

                #8
                Vad finns det för firrar som skulle kunna ersätta röd zebran å golden då? Golden kan jag förstå varför den ligger högt, Både hane och hona är färgglada och milda i sinnet. Hur ligger tex msobon och johaniin på topp listan? Själv tror jag firefishen kommer klättra en bit och även OB Aulonocaran om dem blir lite vanligare.
                http://picasaweb.google.com/palleph

                Nya bilder laddas upp hela tiden


                Mvh Patrik

                Kampfisk!

                Kommentar

                • HåkanM
                  NCS Medlem
                  • november 2005
                  • 1294

                  #9
                  Ursprungligen postat av palleh
                  Vad finns det för firrar som skulle kunna ersätta röd zebran å golden då? Golden kan jag förstå varför den ligger högt, Både hane och hona är färgglada och milda i sinnet. Hur ligger tex msobon och johaniin på topp listan? Själv tror jag firefishen kommer klättra en bit och även OB Aulonocaran om dem blir lite vanligare.
                  Jag tror ungefär som du, mitt tips är att msobon är en riktig bubblare
                  som inom 5 år tagit sig in på top10

                  Kommentar

                  • Jarnis
                    Användare
                    • november 2005
                    • 415

                    #10
                    Msobo är riktigt fin med snygga honor. Den skulle kanske behöva ett bättre handelsnamn för att bli riktigt populär. Röd Zebra, Golden är bra namn som är "ofarliga" och lätta att komma ihåg för den som inte är så insatt. När fisken börjar heta "sp. msobo Magunga" så är det inte så sexigt (utom för oss nördar).
                    Micke

                    Kommentar

                    Arbetssätt...