yngel som käkar yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • december 2007
    • 517

    yngel som käkar yngel?

    Har ett yngelkar med lite 2 cm golden yngel (7st). I karet går oxå en calliptera-hona som ska spotta snart. Är det nån fara att golden ynglen ä elaka? vill absolut inte förlora mina calliptera
    540 mbuna + 54L yngel
  • Oden70
    Användare
    • januari 2007
    • 869

    #2
    Ursprungligen postat av slarvid
    Har ett yngelkar med lite 2 cm golden yngel (7st). I karet går oxå en calliptera-hona som ska spotta snart. Är det nån fara att golden ynglen ä elaka? vill absolut inte förlora mina calliptera
    Ja du... Tror att dina callipterayngel kommer vara ett minne blott OM inte callipterahonan tar golden yngelen först!
    Min erfarenhet e att när det gäller att ha nyspottat med yngel som e dubbelt så stora eller större e kört, har slutat med masaker för mig ialla fall
    Petrochromis is da shit8)8)

    Kommentar

    • slarvid
      Användare
      • december 2007
      • 517

      #3
      Ursprungligen postat av Oden70
      Ja du... Tror att dina callipterayngel kommer vara ett minne blott OM inte callipterahonan tar golden yngelen först!
      Min erfarenhet e att när det gäller att ha nyspottat med yngel som e dubbelt så stora eller större e kört, har slutat med masaker för mig ialla fall
      blir till att fiska lite yngel i morgon då!
      540 mbuna + 54L yngel

      Kommentar

      • slarvid
        Användare
        • december 2007
        • 517

        #4
        nu är golden urplockade o hälften blev hongimat!!!

        Callipteran har spottat nåra, antagligen pga stressenskulle ja tro. 8 ute o munnen full än. Hur länge ska man vänta innan man plockar bort honan?
        540 mbuna + 54L yngel

        Kommentar

        • Mattias777
          Användare
          • november 2006
          • 1493

          #5
          Calipitera är pyttesmå och kan ligga risigt till om de andra ynglen är större. Bygg ett röse med småsten ovanpå varandra. Att ha mkt hornsäv som flyter vid ytan kan också ge ett säkert beskydd och yngel som är mkt mindre än de andra ynglen.


          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

          Kommentar

          • slarvid
            Användare
            • december 2007
            • 517

            #6
            runt 15 st tror ja hon spottade! känns kul! ska slänga ur honan senare idag! eller är det bråttom att ta ur henne tror ni?
            Senast redigerad av slarvid; 28 februari 2009, 17:36.
            540 mbuna + 54L yngel

            Kommentar

            Arbetssätt...